Verkligen sommar!

Vaken med en irriterad liten 1-åring. Tålamodet är ej medfödd, verkar det som. Han började morgonen att vara arg för att han vaknade. Sen blev han arg när Johan tog upp honom. Vidare blev han galen när blöjan byttes. Sen ville han inte ha någon frukost. Och nu är han arg på en kratta som inte gör som han vill.

Ungen klättrade upp på stolen och blev förbannad när han inte kom ner igen.



Semester. Verkligen. Lugnt och skönt.

Igår var det heller inte så lugnt. Men roligt! Axel kom på besök och denna utsikt hade jag hela dagen.



På eftermiddagen kom också min kusin Maria med tre barn och hälsade på (helvete, glömde ta en massa kort!!!). Älskar verkligen sommar! Alla kommer och myser här ute hos oss.

Och sen. Sen! När barnen hade somnat. Då. Då sprang, och jag betonar SPRANG, jag 6,5 kilometer!

Borde nog köpa en ny vattenflaska. Så slipper jag ränna runt med Skopis. 



Idag då...? Vattenhäng :)

Nu vaknade Lennon. Vince gnäller som en galning.

Lennon: "Vince! Jag orkar inte höra det där gnället! Vince! Lyssna! Sluta med det där gnället, nu!"

Vince tittar oförstående på sin storebrorsa och fortsätter med VM i gnäll.

Lennon: "Viiiiiince! Men Viiiiiiince!!!!"

Tänk. Sju veckors semester. Ser verkligen fram emot dessa "lugna" morgnar ;)

Kommentarer
Postat av: Pia

Killen då, inte lätt när allt går emot en;). Ja ledig länge är en tålamodsprövning, semester är ju eg inte rätt ord! Ni har verkligen ett paradis där ute! Förstår att många kommer och hänger med er. Vi på väg till björkö nu, för en gång skull kom vi iväg utan bråk (har dock ca 2 h kvar). Mina barn i kombination med lång bilresa funkar inte, ändå har de allt och lite tilll (biltv, nintendo, mp3, tidningar & ritblock) Själv hade man ju Max en Kalle anka eller starlet på hela resa. Men väl framme, då ska vi njuta at klippor och salta bad.

Duktiga du som sprang! Längtar tills vi ses. Kram

2011-06-28 @ 08:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0