Semester...?

Fast ärligt! Jag läser nya Mama och undrar vilka insändarmammorna EGENTLIGEN är?!? På rille nu!

På frågan om vad de gör hela somrarna och vad som är så härligt med att vara ledig med barnen, svarar några typ så här: "Att få tillbringa tid tillsammans, med härliga bad och långa grillkvällar. Äta glass och sitta på fik i mysiga gränder."

Och det är då jag undrar vad det är för fel på mej och mina barn. 

Okej, grillkvällar ÄR mysiga, men långa...I don´t know ´bout that. Hos oss är det mer, nähä ni ska inte äta nåt nä. Och jaha, ni är klara nu och vill alltså göra allt annat än att sitta kvar vid bordet och umgås civiliserat.

Härliga bad, sedan. Bad, absolut! Härliga, vet jag väl inte. Det är mer, oh shit, var fan är den andra nudå?!

Äta glass, hell yeah! Men på fik i mysiga gränder?!?! Ehhhh, what?!? När orkar man söka upp dessa fik och vågar man sitta ned där?! Inte jag iallafall. Jag skulle vara livrädd att mina barn skulle förstöra skira kaffekoppar och störa bohemerna som hänger där med sina stafflin.

Let´s be honest! Visst är det UNDERBART och HÄRLIGT och allt det där, med semester. Men man ska inte överdriva. Jag läser i Mama om hur mysigt alla tycker att det är med ledighet utan krav och blablablabla. Ledighet or not, hemma hos oss gnälls det ändå. Vi är ändå trötta och griniga ibland. Stressade. Snoriga och allt det där man också är under dagissäsongen.

Idag åt vi glass på en bänk. Utan våtservetter och papper. Och det var sannerligen INTE avkopplande och härligt! Det tog typ 2 minuter och sedan rann bådas glassar åt helvete och allt blev kladdigt och alla blev arga.



Visst är det mysigt att vara ledig tillsammans med barnen. But still! Let´s not överdriva.

Eller är jag ensam om att tycka så...?


Kommentarer
Postat av: Anna

Nä.

De som skriver/berättar detta i Mama är samma människor som klagar på alla 5-minuters- och köpebarnmatsföräldrar på alla forum... Alltså människor som man inte ska ge energi. Sluta läs Mama! Den (och alla andra livsstilsmagasin) ger bara dåligt samvete!

Kraaaam!

2011-07-08 @ 22:53:19
URL: http://lararjaveln.blogspot.com
Postat av: dalla

Så jäkla på spiken! Tycker inte ens det ska få kallas föräldraledighet. Det e väl allt annat än ledighet! Mer negativ stress får men leta efter! Kram

2011-07-08 @ 23:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0