Ett litet matinslag.

Jag: "Vince, vill du ha fil?"

Vince: "Neeeeeeej!"

Jag: "Vill du ha smörgås?"

Vince: "Neeeeeej!"

Så han äter skivad leverpastej och ost. Argt förstås.

Men igår på lunchen, åt han. För fort. Satt spagetti i halsen. Och blev arg. Men maten var god. Därför delar jag med mej av mitt senaste påhitt, som jag skapade endast för att få i ungarna några grönsaker.



Och var är grönsakerna, you may wonder?! Jo, serni! Det är DET som är det finurliga.

Skiva zucchini, paprika och champinjoner. Hacka purjolök. Stek alltsammans tills det får en brun och fin yta. Tillsätt sedan en bruk krossad tomat och ganska mycket tomatpuré. Krydda med basilika, oregano, timjan och dragon. Salta och peppra. Låt puttra. Tillsätt sedan mellangrädde så att det blir ganksa "rinnigt". Låt puttra igen. Mer salt och peppar?! Mixa sedan hela såsen med en stavmixer så att den blir slät. Blanda sedan i kokt spagetti och rör om. Servera med parmesanost. Hur gott som helst. Tycker till och med ungarna. Och de har inte den blekaste aning om att det finns både paprika, purjo och zucchini i såsen. Slugt lagat av mej!

Igår cyklade vi ner till vattnet. Ingen cyklade ner i diken fyllda med brännässlor. MEN någon sprutade ner några med vattenpistol. En liten människa kastade också ganska mycket lera. Mest på sej själv. Och blev arg. Båda ungarna blötte ner sina byxor och fick cykla hem byxlösa. But other than that, it was fine!

Så rart att man svimmar.



Nu måste jag återgå till frukosten. Den lilla ropar käääääää, käääää! Vilket betyder att han vill ha kex. Men det får han inte till frukost så jag ger honom en skorpa istället. Han blev lite arg. Märkligt ;)


Kommentarer
Postat av: Karro

Mums, de lät super gott!!!

Åh bilden, såå underbar ! Man bara smälter!;)

Kram K

2011-07-07 @ 00:11:45
URL: http://www.hotmail.comcom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0