50-talet.

Jag tänker att jag borde byta stil. Eller rättare sagt, jag tänker att jag borde SKAFFA mej en stil. För någon sådan har jag inte. Jag kan liksom aldrig säga att, det där, det där är så mycket JAG. Jag är mer, åh vilken fin tröja, den köper jag. Vare sej den har ett tryck med en döskalle eller är kantad med vit spets. Det här med mode förvirrar mej väldigt.

Men så var vi bjudna på 50-talsfest. Och när jag hade förvånat mej själv med snyggt klänninginköp, började jag inse att jag kanske är lite Rocka Billy sådär. Så tittade jag på några foton av Marilyn Monroe. Försökte härma hennes putande läppar. Det gick sådär. Men ändå, jag gillar stilen!



För att inte tala om hur mycket jag gillar maken i den stilen. Jösses! Frågan är bara hur jag ska få honom att gilla den, han också...? För se, det gör han inte. Oh, no! Han gillade mest att han åter fick ha en cigg i mungipan efter alla år.



Men visst skulle vi passa in på 50-talet?!



Innan vi gick på festen kom några grannar över på fördrink. Och såklart skulle det fotas. Johan var märkbart irriterad. För hur vi än vände och vred på oss, så blev vi inte nöjda.

Check out the ladies! Anette, jag och Anki.



En gång till...



...och så igen...



Tills vi insåg att det är så här vi ser ut. Inga putmunnar eller poser blir bättre.

Det var iallafall som att kliva rakt in i 50-talet när vi anlände till festen.



Och maten! Det bästa som finns! Hamburgers.



Trevligt sällskap, vin (aningen för många glas), öl och härlig musik.

Sanna, Anette och Mia. Sistnämnda självaste värdinnan och 30-åringen.



Kvällens höjdpunkt - att jag vann första pris som bäst klädda 50-talsbrud. Alex blev bäst klädda manliga. Jamen, kolla så snygga vi var ;)



Man borde kunna klicka på bilden för att få den större. Jag fick den överskickad av Sanna och sånt där med storlek på filer eller vad det nu heter, det fattar jag inget av. Men som sagt, prova klicka.

Temafester är så himla kul! Denna inget undantag. Tusen tack all inblandade för en fantastiskt rolig kväll!!!

Jag fortsätter funderar på det här med att anamma stilen. Den är ju asläcker! Men jag kommer aldrig orka go all in. Kanske duger jag som jag är ändå. Lite halvtråkig sådär. Sen kan jag bjuda till när det väl gäller :)

Kommentarer
Postat av: Karro

Wow va snygga ni är! Och ja tycker absolut att du ska köra den där stilen på måndag i tältet, du kommer att göra succè!!!

Kram K

2011-07-12 @ 00:16:15
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Evelina

Oj oj oj, vilken snygging! Dessa kort är nog ärligt de finaste korten jag någonsin har sett på dig. Speciellt femte och sjätte kortet uppifrån, de var mina favoriter, du ser så lycklig ut :)

Hoppas ni får en fortsatt lugn och härlig (eller hur det nu var ;)) semester!

Kram Evelina

2011-07-12 @ 11:10:44
Postat av: Ulrika Nylen

Så snyggt! 50 tals stilen är så härlig o du gör dig riktigt bra i den!!

2011-07-13 @ 22:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0