Matideér.

Lennon bygger lego och Vince sover. Skulle kunna städa övervåningen, bädda sängen, diska, dammsuga, tvätta fönstren och blablablablabla...

Men jag vill verkligen inte. Jag vill lägga ut ett par matbilder istället.

På sommaren grillas det en massa. Hade kall potatis i kylen och blev förvånad över hur god potatissallad jag råkade göra.

Jag delade potatisen i lagom stora delar. Blandade sedan creme fraiche med dijonsenap. Lade i några basilikablad. Saltade och pepprade. Sedan delade jag cocktailtomater och hackade ett äpple i små bitar. Rörde ihop allt.



Den blev förvånansvärt god.

Lunchen idag.

Lennon: "Vad blir det för mat?"

Jag: "Lax och ris."

Lennon: "Jag tycker inte om lax."

Jag: "Nähä."

Men det gjorde han.



Stekte först laxfileérna så de fick färg. Innan hade jag kryddat dem med dragon, dill och persilja. Salt och peppar förstås. Sedan blandade jag mellangrädde, dijonsenap (bra till allt!), dill, persilja, salt och peppar. Hällde sedan över blandningen på fisken och lät det puttra tills fisken blev färdig. Till det serverade jag ris, ärtor och haricots verts.



Och båda ungarna åt!

Bloggsuget tillfredsställt. Åter till vardagssysslorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0