Fast det här!!!

Vilket parti ska jag rösta på om jag vill ha 4 timmars arbetsVECKA samt gratis städhjälp och någon som storhandlar åt mej?

En enkel fråga bara. För det här! Det här vet jag inte hur jag ska ro iland.

I två dagar har jag arbetat. I två. Dagar alltså! Jag har redan lyckats med följande:

- Glömt passerkortet till jobbet BÅDA dagarna.

- Glömt jobbmobilen en dag.

- Fått parkeringsböter på 1000jävlak*kspänn.

- Grinat för ovanstående k*khändelse.

- Suttit i bilen och blivit alldeles kall när jag insett att jag glömt snuttefilten (!!!!). Kom inte ens  DÅ ihåg att det faktiskt var mobilen jag hade glömt!

- Nästan fått motorstopp för att jag mindes att bilen behövde tankas först när färdmätaren visade 2 mil kvar. Då hade jag en mil till närmsta mack.

- Taltolkat följande mening. "Det beror ju såklart på vad man suger på. Om det är stort eller litet."

- Glömt varje sketen liten inloggningskod till allt jag behöver tillgång till i jobbdatorn.

Lägg sedan till att jag sovit i typ en kvart natten mellan söndag och måndag samt natten mellan måndag och tisdag. Vince har fattat att jag övergett honom och vaknar därför varje minut för att vara säker på att jag på morgonen är döende och förmodligen måste sjukskriva mej och därmed stanna hemma för att bära omkring på honom. 

Minns ni min början?! Jag skulle ju så stort äta GI. Men igår blev jag sugen på ugnspannkaka och smällde i mej typ en halv långpanna av nämnda rätt och jag tror att jag till detta serverade mej 5 dl grädde samt en halv syltburk. Jag fick sådan magknip att jag inte ens hade ångest över mitt överdrivna matintag.

But other than that, I´m doing fine!

Det kanske tar ett tag. Att flaxa ner från mammamolnet och lära mej hur jag tar ansvar för mej själv. För det har jag tydligen glömt. Löjligt! Efter endast 8 små månader.

Det ÄR kul att vara tillbaka på jobbet! Absolut! Men jag tycker fortfarande att det är fel på systemet! Pappadagar - FNYS!


Kommentarer
Postat av: Vera

Varför finns det ingen !"gilla" knapp på bloggarna?..... Gilla!

2010-09-08 @ 06:19:44
Postat av: Anna

Hjärnan börjar snart fatta och det kommer Vince också att göra.

Bröt du ihop när du taltolkade den där meningen? Jag bröt ihop när jag läste det i alla fall... ;)

Kramen!

2010-09-08 @ 09:49:13
URL: http://lararjaveln.blogspot.com/
Postat av: pia

Hjärtat! Vilken start på veckan! fasen att jag inte fick träffa dig i måndags, känner det ännu mer nu.

Men taltolkningsmissen går till historien, vi borde skriva en bok om det;)

Var det många som hörde? Kollega? haha...

förlåt!

love U!

2010-09-08 @ 11:56:02
Postat av: Ulli

Ha ha ha ha ha jag missade raden om Taltolkning första gången jag läste detta inlägg..jag dör av skratt!! Ses i morgon!



Kram

2010-09-09 @ 12:02:40
Postat av: kryck

Du är för härlig Kicki!

Du förgyller min vardag!!!

Du är inte ensam, kom ihåg det!!!!

Styrkekramar!!!

2010-09-09 @ 15:32:45
Postat av: Cissi

Klockren taltolkning!! Tror nog vi tolkar säger sådana saker lite titt som tätt, men det är nog inte alltid man hör det själv. Det får vi väll bjuda på = ) Har själv nyss börjat jobba efter 2,5 års mammaledighet..så du kan ju tänka dig hur jag har det på dagarna ; )

2010-09-11 @ 20:04:03
URL: http://kladertillminasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0