Vår fina 3-åring!

För precis tre år sedan. Klockan 20.30. Födde jag (läs: skrek jag ut) vår första unge. Jag minns att jag kände mej som en tjuv när vi lämnade BB med Lennon i famnen. Som om vi inte hade betalat för honom. Inte ens hemma fattade jag att han var vår och inte skulle lämnas tillbaka!

Och om sanningen ska fram har jag knappt fattat det än. Inte, är han MIN? utan mer, han ÄR verkligen min! I´m still wondering - Hur gjorde vi honom så fin?!

 

Oväntat resultat, liksom.

Idag har vi firat vår 3-åring. Med paket,



och glass.



Vissa fick dock endast ärtor, majs och bönor.



Astaskigt! Men han verkade inte särskilt arg för det.



Efter sockerchocken spelade vi det mest irriterande spelet ever.



Det är så satans svårt och låter så högt att jag får nervsammanbrott. Men ack så glada vi blev när vi lyckades fånga en firre! Jag var gladast av alla!



Jamen, hur ska jag fatta?! Att JAG är mamma till en 3-åring! Att jag går på föräldramöte. Köper allvädersstövlar i storlek 25. Läser sagor. 

Och ska dessutom baka en tårta till kalaset. Med grädde och allt. Som helst ska vara lite rolig. Med godis som bildar mönster. Sådär kreativt som alla andra mammor gjort på de sista kalasen jag följt sonen till. 

Min mamma, make och vänner kan bespara sej uppmaningar som, BESTÄLL eller KÖP. För jag kan verkligen INTE det! Jag är så jävla högpresterande och pretto att jag bara have to make it myself!

Fast har jag lyckats tillverka sådana perfekta ungar är ju en tårtbakning a piece of cake (alltså, jag ÄR så fyndig med orden;)!

  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Godingen! Mkt bra spel det där, snart kan han fixa det själv på sitt rum så slipper du ljudet, been there done that :-)



Varför....måste man baka själv?? Jag är exakt lika dan! Lycka till m kalasandet

2010-09-22 @ 22:24:05
Postat av: Ulli

Ja...glömde skriva att det var från mig..

2010-09-22 @ 22:24:41
Postat av: Cissi

Jag är med på tårttåget jag med, bakade inte mindre än tre (3) marsipantårtor till senaste kalaset. Kanske nåt man borde söka för... Eller börja ta betalt för... När barnet inte ens fattar att det är kalas än liksom, verkar synnerligen onödigt. Men jag ser fram emot dina hemgjordingar! Kommer njuuuuta storeligen.

2010-09-23 @ 17:49:56
Postat av: Annica

Hurra hurra hurra för Lennnon!Helt hysteriskt vad man kan bli irriterad på ett barnspel... dessa fiskar! Köp förfasen inte råttfällan, eller vad det nu heter, det gräsliga spelet där man dör av hjärtsnurp bara för att man drar i fel plupp.... Lennie kommer att bli kung på att fiska, lovar att jag kommer när han behöver någon att dänga i fisking... Kramar

2010-09-23 @ 22:53:53
Postat av: ann

stort grattis till eran underbara <3 från oss bamse kramar =)

2010-09-24 @ 09:53:48
Postat av: Maria

Grattis i efterskott till Lennon. Tårtor ska man bara baka om man själv tycker det är kul. Annars är det bortkastad tid. Sista kalaset vi var på var det glasstårta.Mamman hade vänt en sån där plastlåda med glass 2liters upp och ner sedan strösslat på den och avslutade med att ringla på kolasåa. toppade det hela med maränger. Denna tårta var MYCKET uppskattad av barnen. Många kramar stor kusinen

2010-09-24 @ 18:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0