Nere.

Idag är ingen bra dag. Jag är ovanligt låg och har ont i nacken och armarna. Jag brukar få det efter fundersamma dagar.

Som idag alltså. Jag har gått omkring med onödig oro. Funderat på saker som jag ändå inte kan göra något åt. Ätit dålig mat. Stressat. Inte känt mej det minsta glad eller tacksam.

Det är sådana här dagar som jag bara vill en sak. Sälja hus och ägodelar. Packa några resväskor och åka med mina grabbar. Långt bort. Länge. Typ ett år eller så. Resa runt och uppleva nytt. Inga måsten.

Men vis av ålder (åh, Gudars!!!) vet jag att jag inte kan rymma från en känsla. Enda sättet att bli av med den är att ersätta den med en bättre sådan. Så jag gör det.

Öppnar dörren till Lennons rum. Han ligger tvärs över sängen med huvudet på sängbordet. Jag lägger honom tillrätta och pussar honom i pannan. Han luktar sov. Jag tittar på honom en stund. Sen stänger jag tyst dörren efter mej. Går sedan in till vårt sovrum där Vince ligger i sin spjälsäng. Han andas sådär bebis-snusigt. Jag vill pussa honom men når inte ner utan att lyfta upp honom (och man vill ju inte väcka den björn som sover!). Smeker honom över kinden. Han gnyr lite, vänder sej om och fortsätter sova.

Med (STOR) risk för att låta klyschig - men hur svårt kan det vara för mej egentligen?! Att släppa oroliga tankar när de kommer. För vad har jag att oroa mej för. Det enda, enda, enda, ENDA som betyder något är mina pojkar. Att de lever och är friska. Att de mår bra och får finnas hos oss. Really, alltså! Det ÄR faktiskt så! Hur smetigt och smörigt det än låter!

Huset, bilarna och allt annat vi äger är bara ting. Saker som går att ersätta. Ingenting att oroa sej över. Vad som INTE går att ersätta däremot, är mina barn och tiden tillsammans med dem. Så why the fuck ödsla tid på en massa tankar som får mina axlar och armar att värka? Saker jag ändå inte i tänkandets stund kan göra något åt.
Om jag fick veta att jag var sjuk. Eller (Gud förbjude!!!) mina barn var sjuka. Vad skulle kännas viktigt då?! Just det - livet!

Nä, nu vässar jag mej och fattar hur mycket jag äger i livet!!!

Den här låten är precis vad det handlar om! Lyssna på texten;




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Dagar kommer, dagar går- upp, ner, upp, ner... Jag vet hur det är! Och det allra bästa är kärleken som varje gång lyfter upp:) Njut av dina fina pojkar och kärleken dom ger när dagarna känns tunga. Love conquers all, faktiskt!



Kram Cecilia

2010-09-21 @ 20:42:55
Postat av: Anonym

Hej Kicki! Är som vanligt in och läser dina fyndiga inlägg:) Framkallar både skratt och idag tårar (videon). Du skriver verkligen jätte bra!

// Bodil Astgård (fd. Klöfver)

2010-09-22 @ 08:52:16
Postat av: pia

Så sant min kloka fina vän! Längtar verkligen tills den 14 då vi har tid att ses! Kärlek till dig och dina FINA killar!

2010-09-22 @ 10:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0