It´s back!!!

I Sjöboviken bor man med livet som insats! Här rasslar ormar i buskagen och husen invaderas av gigantiska, håriga fettokroppsspindlar.

Ni anar inte min hjärtklappning i skrivandets stund. Jag sneglar mot badrumsdörren med fruktan i blick. För därinne håller jag min största fiende fången.



Aranea gigantum - på latin. En stor jävla spindel - på svenska.

Det är fem timmar kvar tills Johan kommer hem och kastar ut den. För denna gång vågar jag inte! Det är för lång väg från badrummet till altanen. Åhhh, fy satan vad rädd jag är! Men det kändes viktigt för mej att ta denna bild. För att ni ska förstå risken med att bo här ute. (Egentligen dumt av mej att lägga ut fotot på bloggen. Kan ju vara att värdet på fastigheterna i området sjunker.)

Nä! Nu ringer jag grannen. Hon får helt enkelt ställa upp. 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du jag ju lyckats med att komma så nära att sätta ett gkas på den. Jag tycker du ska ta en sko.

2010-05-19 @ 12:43:26
Postat av: ANN

sätt på dig skor å trampa på den de gjorde ja igår usch va ja skrek!!!

2010-05-19 @ 13:17:26
Postat av: Cissi

Har ni ormar? Seriöst?

2010-05-19 @ 17:19:02
Postat av: Kicki

Ann: Är du galen?! DET är verkligen att leka med döden!



Cissi: Inte en promenad har jag gått utan att se minst en orm!

2010-05-19 @ 17:48:01
Postat av: Räddaren i nöden

Om jag avslöjar att glaset är ett snapsglas så förstår ni storleken på "jätten"!

2010-05-19 @ 20:50:55
Postat av: Anonym

Sorry, jag ska kanske inte skratta åt eländet, men jag gör det ändå. Stackars, stackars dig;)



Men jag har hört att det är bra att ha spindlar(?). Då har man bra fuktighet i huset. Kanske inte stämmer, men det är vad jag har hört...



Lycka till med din fortsatta spindeljakt:) Kram Cecilia

2010-05-19 @ 21:42:12
URL: http://ordetsmagi.blogspot.se
Postat av: Jessica

Åh fy satan!!! Sitter här å ryser å vill nästan lyfta upp fötterna från golvet. Vem vet.. det kanske kryper en hårig spindel här med.

Hoppas grannen ställde upp å slängde ut otyget.

Ha det bäst.

KRAM!!

2010-05-20 @ 09:23:31
Postat av: Kicki

Till räddaren i nöden vill jag säga; Skräcken i dina ögon gick inte att ta miste på när du RUSADE ut ur huset och KASTADE spindeln långt åt helvete!



Cecilia: Helt ok att skratta. Jag gör det åt mej själv också :) Men att spindlar är bra att ha kommer jag ALDRIG att tycka. Kram!



Jessica: Visste att du stod på min sida! Puss och tack!

2010-05-20 @ 11:07:51
Postat av: Räddaren i nöden

Om mitt sätt att avhysa "besten" inte dög så var så vänlig och sätt ribban nästa gång!

2010-05-21 @ 22:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0