En vanlig dag bara.

Jag är expert på att intala mej saker så att jag till sist tror att de är sanna. Självfallet åt det negativa hållet. Murphy´s law as usual.

Så nu har jag promenerat med hunden och är, efter en timmes samtal med mej själv, helt övertygad om att A) Vi kommer att få en elräkning på 15000 (MINST!) riksdaler. B) Jag håller på att få vinterkräksjukan. C) Jag är gravid.

Jag har absolut inga belägg för ovanstående sanningar men det tycker jag mej inte behöva heller.

En mycket usel sida hos mej! 

Annars är jag glad! Sol och dropp (läs: dånande snö-ras) från taken. Inte ett enda snöskyffeltag på flera dagar. Jag har dessutom lyckats med att minska mitt intag av kladdkaka. Visserligen är det utbytt mot andra onyttigheter but still! Friska är vi också och jag behöver därmed inte sätta mej ned av utmattning var tionde steg. Heller inte spendera hälften av alla dygnets timmar på toaletten med en förkylningsmagad son.

Så livet har godkänt nowadays!

Inga tunga, djupa funderingar. Förutom den gällande barnprogrammen Lennon tittar på. Hur kommer det sej att alla figurer i dessa bara har fyra fingrar!? Mycket missvisande! Och fult!!! 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Har aldrig hört uttrycket Murphy's law förut! Måste googla lite :) Men jag har en känsla av att det passar in ganska bra på undertecknad också, haha.



Ha det bra i vårsolen.



Cissi

2010-03-09 @ 17:21:11
URL: http://cecilia-och-livet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0