Borde jag byta karriär igen?!

För några år sedan bodde jag hos en god vän i USA. Närmare bestämt i Boca Raton. Typ det rikaste samhället ever. Jag passade väl in (eller inte).

Denna tid är jag stolt över av många olika anledningar. Men den främsta är, utan tvekan, min kärriär som privatspanare. Jajamensan, Christin the PI! A woman´s gotta do what a woman´s gotta do. My partner in crime var June. Kvinnan jag bodde hos.

Jag tänker inte förstöra denna fantastiska historia med att berätta hur (i helaste helvete!!!) vi lyckades få anställning men möjligtvis lurade vi i företagets VD att teckenspråkstolkar även är kompetenta läppläsare (especially en svensk sådan i främmande land, tydligen). 

En kväll var vi utkallade på uppdrag (satan vad coolt det här låter!) och vi körde Junes sportbil (läs: stor jävla familjejeep) till Mizner Park. Vi skulle ha span (låter inte lika häftigt på svenska dock) på en inkastare som misstänktes stjäla inträdespengar. Så dit gick vi. Till en fashionabel restaurang. Beställde varsin apple martini och ställde oss sedan i baren och spelade "ospaniga". Vi verkade vara vilka väninnor som helst. Röjde aldrig våra identiteter. Professionellt rakt igenom.

Sedan åkte vi hem. Utan något att rapportera.

BUT STILL! Jag har varit privatspanare! Det har jag tänkt på idag. När jag varit värsta sunkmamman med min käraste ägodel, dammsugaren! Private Investigator, det är jag det! Mitt rätta jag. Inbillar mej att det är en av anledningarna till att Johan föll så hårt för mej ;)

Nu till Sverige. Närmare bestämt Sjöboviken.

Där vi har fått sol på oss! Så underbart härligt att skotta fram en bit av altanen och sätta sej ute i värmen. VÄRMEN! Kan fortfarande inte fatta att det finns värme efter denna isande istid.

Så här härligt har vi haft det;





Sover så skönt ute.


Kommentarer
Postat av: ulli

Hade ingen aning om denna karriär, nu ska jag genast skryta ännu mer över att jag har dig som vän :-)

Very impressed ;-)



KRAM

2010-03-06 @ 23:20:33
Postat av: pia

En fantastisk historia och definitivt något att skriva upp på ditt CV! Tack för att du är du och att du delar med dig! Love!!!

2010-03-08 @ 09:33:26
Postat av: Kicki

Pia: Japp, på CV:t skall det opp :) Tack för att DU är DU å för att du läser! Puss!



Ulli: Det är mkt du inte vet om mej! Öhhh... Som vad? ;)

2010-03-09 @ 13:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0