Lastgammal!!!

As much as I hate to admit it, men Marie Picasso är bäst i Körslaget.

Ja, skaka på huvudet ni! Men vad annars finns det för en småbarnsmor att ägna lördagskvällen åt?! Va?! Va?!

Nä, tänkte väl det.

Åter till mitt viktiga inlägg om Körslaget.

Jag är verkligen inget fan av Marie Picasso. Alls! Tycker att hon är otroligt överskattad och har den mest slätstrukna röst ever. Men hon och hennes kör sjunger sej rakt in i mitt hjärta. Och därmed konstaterar jag att jag blivit medelålders. Proud Mary. Ni inser va?! Jag ryser av Proud Mary. PROUD MARY, alltså!!!

Mitt forna jag:

- Ameh!!! För fan, sluta nu!

Mitt nya jag:

- Vaddå?! Proud Mary har hängt i under alla år! Det kallar jag bra musik!

Mitt forna jag:

- Dåså! Tack å hej!

Mitt nya jag:

- Meh!!!

Fast det värsta av allt är nog ändå att jag bryr mej. Om Körslaget. Att jag stör mej på Niklas Strömstedt som inte har vett att välja en låt som åtminstone 1 procent av Sveriges befolkning har hört. Att det är så gömma-sej-bakom-kudden pinsamt att lyssna och se på Mojje när han pratar och är överpretentiös samt överdrivet känslosam á la en-riktig-man-är-inte-rädd-för-att-visa-känslor (måhända inte, men han kanske borde vara det!!!!!). Eller att jag har ork att bli irriterad över alla körer som efter avslutat nummer hoppar runt, vrålar och beter sej.

Varför jag tittar?! Jamen, jag sa ju det. Whatelse is there to do?!

Mitt forna jag:

- HASEXHASEXHASEXHASEXHASEXHASEX med din man för i helvete!!!!!

Mitt nya jag:

- Ssssssssch! Folk kan ju höra!

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha...klockrent. Ska det betyda att jag är ungdom då, jag som varken ser på let's dance, så ska det låte eller körslaget på helgerna utan dricker vin, går på sångfest och spelar sällskapsspel?? Jag undrar:)?? Kanske old gone bad (and slightly alcoholic) passar bättre för mig...Du är bäst och jag skulle gärna läsa dina krönikor i aftonbladet! Kanske ska tipsa??

Puss

2010-03-28 @ 11:30:41
Postat av: pia

;) ja du..kan bara hålla med, här kommer iaf en kram från en medelålders till en annan...<3

2010-03-28 @ 16:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0