Snart ännu fattigare.

Jag blev gravid med Vince. Gick upp till dubbel storlek på fyra veckor och klädde mej i mammakläder redan i vecka 10. Av denna anledning packade jag ner alla vanliga kläder i en kartong och bad Johan bära upp dem på vinden.

Åtminstone är det så jag minns det.

Men tydligen packade jag ner mina vanliga kläder i en påse samtidigt som jag rensade garderoben på gamla kläder och bad Johan köra DEM till Myrornas.

Det är inte så jävla kul att nio månader senare hitta påsen med gamla kläder i garderoben och inse att Myrorna fått sälja fem par jeans och en hel hög med tröjor som varken var fula eller begagnade. 

Jag vill så gärna skylla på Johan. Eller på Myrornas för att de inte fattade att kläderna INTE var till försäljning utan att personen som lämnade dem var sinnesförvirrad och hade tagit fel påse med sej hemifrån.

Men jag kan dessvärre inte skylla på någon annan än mej själv. Ja, eller livet i allmänhet. Att det är ganska så sugit at the moment. Fast det verkar så pubertalt att göra det. Även om det är precis vad jag gör.

Så till det värsta med hela situationen. Jag måste shoppa! Kan ni fatta?! Jag MÅSTE shoppa! Okvinnligt nog är jag helt knäckt över detta faktum. Jag hatar att gå i trånga affärer och trycka på mej kläder som sitter as-illa på min postgravida kropp. Och dessutom för pengar jag inte har.

Jag överväger på allvar att stay in my mammajeans och gå omkring i bylsiga tröjor som hänger löst över magen. Men jag vet inte... Man kanske måste bjuda till lite.

  

 


Kommentarer
Postat av: sara

men boka in mig vetja! jag är världsbäst på shopping, både åt mig och åt andra.

2010-03-22 @ 12:01:41
Postat av: cecilia och livet

NEEEJ! Vad surt! Det var säkert jeans som du romantiserar ännu mer nu när dom är borta... Inget annat att göra än att ta tag i börsen, på med korsetten och shoppa loss istället;) Lycka till!

2010-03-22 @ 18:50:25
Postat av: Kicki

Sara: Du är anställd! Måste dock varna. Jag är en gnällspik i affärer.



Cissi: Korsett, ja! Det har jag inte tänkt på. Tack för tipset :)

2010-03-22 @ 21:30:03
Postat av: Cissi

Jag köper mina jeans på tradera, jag. 33-årskris? Stackars dig. Du är faktiskt ingen riktig mästerbrallare till shoppare... Men mkt mkt söt, och den bästa jag vet! Köp tillbaka dem på Myrorna, vettja!

2010-03-23 @ 19:58:00
Postat av: pia

Kicki... i mitt tycke har du ett mycket angenämt bestyr framöför dig.

Visualisera: barnen hos Johan..du med vän (eller flera), avverka några affärer, stanna på fik för latte och vänligt skvaller:) , shoppa lite till och när du känner dig nöjd så avslutar vi med ett glas rött, eller varför inte en apple martini och en massa prat och skratt...

Dagen kommer att resultera i fyllda kassar, skratt, påfylld av vänners energi och lite småfylla.

Jag kan på rak arm räkna upp åtminstone 5 (varav jag själv är en) som med glädje skulle ställa upp som din personal shopper under en kväll/lördag!

Puss på dig!

2010-03-24 @ 21:28:24
Postat av: Rosie

Jag är en av de Pia nämner! Ställer upp utan tvekan för min söta vän! Säg bara när eller så kanske jag och Pia ska bestämma något:) Kram min fina!

2010-03-24 @ 22:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0