Därför äter jag osunt!

Jag älskar när jag hittar ursäkter för mina dåliga vanor! Som när jag var gravid och bara ville ha skräpmat. Enkelt att skylla på tillståndet. Faktum är att nästan allt dåligt jag gjorde under mina nio månader gick att skylla på bebis i magen. Irritation - gravidhormoner. Trötthet - gravidhormoner. Utslag i ansiktet - gravidhormoner. Städmani - gravi...nä, just ja, johan läser min blogg - Kickihormoner.

Så visst sörjer jag att magen är borta. Men endast för att jag inte har kunnat skylla saker och ting på hormoner.

MEN!

Jag har hittat substitutet! Idag läste jag i tidningen Mama att det faktiskt finns något som heter amningscravings! Finally en förklaring till min besatthet av kladdkaka! Min craving är dessutom lindrig i jämförelse med andra ammande mammor. En mamma beskrev hur hon varje dag var tvungen att köpa (märk väl - JAG BAKAR SJÄLV!) Frödinge chokladkladdkaka och äta HELA den. Hon vägrade dela med sej till man och barn. Här vill jag så påpeka min givmildhet då Johan och Lennon alltid får smaka.

Underbart är det! Att jag i fortsättningen kan skylla osunt ätbeteende på amning. Det var väl det jag visste! Att det inte är något fel på min karaktär :)

Jag ammade just. Sen spydde min son mellan mina tuttar. Förra veckan spydde han i min mun när vi pussades. En mammas kärlek är sannerligen ovillkorlig!

Snälla bebis! Bli aldrig stor.


Kommentarer
Postat av: ulli

Nej bli aldrig stor fast spy...får dom gärna sluta med. Minns att med J gick jag tillslut bara klädd i grått o jeans för då syntes inte fläckarna :-)

Söt rumpa med hjärta på :-)

2010-03-18 @ 11:42:02
Postat av: Fru L

Tänk vad dessa ljuvliga varelser kan göra mot sin mamma! Igår när jag hämtade Alma ifrån fritte så hade tjejerna rock koncert. Självklart spelade dom "in heaven or hell". Det är en hårfin skillnad på vilken sida man är. En morgon i himmelriket kan lätt förvandlas till en morgon i helvetet!!

Love you!

2010-03-18 @ 13:26:01
Postat av: Sussi

Vilken underbar hängselbyxa han har på sig!! Jag älskar oxå kladdkaka och det är jag stolt över!!

2010-03-18 @ 14:13:04
Postat av: pia

Meddela gärna oss andra (läs:mig) när du hittar något att skylla på efter amningen..letar febrilt men har börjat, men endast börjat, acceptera det faktum att det är jag...hemska tanke;)

Kram på sig!! Och hoppas du mår bra!

2010-03-18 @ 14:31:17
Postat av: stina

DU ÄR BÄST!!! KRAM

2010-03-18 @ 15:19:49
Postat av: Cissi

Tillägg: andra läser din blogg än Johan som kanske inte helt tror på hormoner av grav- eller amningskaraktär när det kommer till städningen;) Och Vs byxor ÄR verkligen ljuvliga! PUSS

2010-03-18 @ 17:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0