Förvirrande!

Jag skrattar åt mej själv. I am such a schizo-mama!

Min dag:

Lennon äter frukost och berättar världens roligaste historier. Vince ligger i babysittern och ler. Hunden ligger vid mina fötter. Jag dricker te, skrattar åt min goa tvååring och vill vara mammaledig för evigt.

Tio minuter senare;

Lennon vill helt plötsligt inte äta mer än hälften av sin frukost och blir dessutom förbannad av kladdet runt sin mun. Vince drabbas samtidigt av akut magknip och börjar gasta. Hunden inser att Lennon lämnar mat efter sej varpå hon börjar dregla. Jag suckar, torkar en arg unge och reser mej sedan för att lyfta upp min galna bebis. Kliver självfallet i hundens dregel och använder ett fult ord som sekunden senare upprepas av min äldsta son. Vince skriker fortfarande och jag klappar honom på rumpan för att få bort magontet. Nu vill min stora unge på toa och vi skyndar dit. Där blir han arg för att det luktar illa när han gör nummer två och den lilla vrålar högre för att jag slutat klappa honom på rumpan. Jag inser att mitt te sedan länge kallnat och längtar genast efter fikarummet på jobbet där jag kan sitta med människor som varken behöver torkas runt mun eller i rumpa. 

En timme senare;

Vi går på promenad i solen. Lennon pratar och sjunger. Vince sover lugnt i vagnen. Hunden går lydigt vid min sida och jag vill aldrig mer tillbaka till jobbet. 

En halvtimme senare;

Lennon ramlar av pulkan i en isig backe. Vince vaknar och är galen för att inte vagnen rullar. Hundjäveln har hittat en bajshög och hetsäter trots att jag skriker NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!! Stora barnet grinar, lilla barnet grinar, jag VILL grina och hunden slickar sej runt sin bajsfyllda mun. Tolkcentralen, here I come!

Det är helt sjukt att leva som småbarnsförälder. Det är så fantastiskt kul, ljuvligt, underbart och härligt. But! A very big but! Sekunden senare tycker jag att det är så bedrövligt tungt och irriterande att jag frågar mej själv varför jag i hela friden var tvungen att bli på smällen in the first place. Jag är helt chockad över mitt känsloregister som jag trodde att jag hade utforskat enough under tonårstiden.

Men nu är klockan tio på kvällen och mina fina killar sover lugnt i sina sängar. Det är nu jag har tittat på familjen Annorlunda på teve och tänker att en bebis till om några år kanske skulle vara på sin plats. BUT! Återigen a big but! Klockan 01.30 inatt kommer jag ännu en gång smida planer för hur jag ska lura hem Johan på pappaledighet med start dagen efter alternativt räkna på vad en barnflicka skulle kosta.

Det är väldigt förvirrande för mej. Det här med att vara mamma...   

Kommentarer
Postat av: ulli

Snacka om att du beskriver på pricken hur livet ser ut!!!! Fantastiskt bra!



Kram från en annan Schitzo (ja eller hur f..n det stavas)

2010-03-15 @ 22:20:54
Postat av: Sandra (Johans kusin)

Hej Kicki



Gud vilken rolig blogg du har!!! Det är så skönt att läsa dina resonemang i olika situationer, och se att det finns fler som tvivlar på sitt eget psyke! You are not alone, kan jag meddela! I början gick jag in på din blogg lite då och då, men du skriver ju så sjukt kul att nu är jag helt beroende och måste gå in och kika efter nya inlägg varje dag. Och jag blir lika glad varje gång jag hittar ett nytt inlägg! Så ha det så bra, hälsa familjen och fortsätt skriv! kram Sandra

2010-03-16 @ 08:38:05
Postat av: pian

haha ja precis så är det...

Love U min vän..längtar tills vi kan ses och prata livet över ett glas vin! Soon? puss

2010-03-16 @ 08:46:29
Postat av: Cissi

Guuud vad det här är huvudet på spikeländet! Det är verkligen mixed emotions varje halvtimme, jag håller med. Och sen ler jag och åker till jobbet och dricker nybryggt kaffe och macka i fred bland vuxna människoroch njuter en stund, sedan börjar Hugohalvan av hjärnan sakna honom fruktansvärt och jag vill bara gosa in näsan i hans mjuka mjuka hår...

2010-03-16 @ 09:02:39
Postat av: Maja hägglund

Vad bra du skriver!!! Jag både längtar och fasar, snart är det dax att uppleva en liknande vardag här...

kram maja

2010-03-16 @ 13:28:26
Postat av: Tommy

Härlig läsning ! har blivit en liten favorit länk jag ofta kollar till om det finns lite nytt att läsa.



Träffsäkert !



Hälsa killarna och Geisha

2010-03-16 @ 20:31:18
Postat av: Anonym

Klockrent Kicki. Underbar läsning:)



Tack för kommenaren hos mig. Vi lärare gör vad vi kan och hoppas att det är nog;)



Cissi

2010-03-16 @ 20:43:33
URL: http://cecilia.
Postat av: stina

Känner igen det!! Du skriver såååå bra!!!!

Får inte nog! du måste skriva oftare!!

Kom hit med dina gos killar snart :)!

2010-03-18 @ 15:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0