Helgen.

"Åh! Vi har fått så mycket gjort under helgen. Det känns otroligt skönt!"
Kicki 87 år.

Äh! Jag skiter i att det låter uråldrigt och torrt att jag uppskattar helger i hemarbetets tecken. För jag är löjligt glad över vår fina altan som maken byggt!

Så här såg altanen ut i fredags när mina föräldrar anlände för att ge en hjälpande hand; 



Maken och min far snickrade;



Ehhh...jag menar, maken snickrade medans morfar agerade "barnvakt".

Fler var trötta i värmen;



Jag och min mamma åkte till stan och svettades. Behövde kläder till barnen (läs: behövde äta sushi på mysig restaurang). När vi kom hem såg altanen ut så här;







Jag älskar när andra kan fixa sådant som jag vill ha :) Gudars, sicken händig man jag har!!! 

På lördagen kom makens föräldrar över med blommor. Hur bra kan man ha det, liksom?!



Jag blev så inspirerad att jag pyntade (!!!!!!!!!!!);





På söndagen städade jag like a crazy person och blev alldeles varm i hjärtat av mitt coolaste inköp på länge;



Skaka på huvudet ni. I love it!!!

Dock gillar jag icket parkeringsplatsen på altanen;



Men eftersom vi är usla på könsneutrala leksaker så antar jag att vi får skylla oss själva.

Iallafall är alla våra vänner välkomna på besök. På vår altan bjuder vi på det mesta. Kaffe. Te. Öl. Vin. Drinkar. Saft. Läsk. Grillat. Och kladdkaka såklart! Ni kan till och med få välja bord. För vi har två stycken! Två! Kan ni fatta?! TVÅ stycken!!! Värsta uteserveringen! 



Kanske aningen litet men man vill ju inte verka för mer än någon annan ;)

Så... Välkomna till Agnemyrs!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja men då kommer vi då. Vi tar det stora bordet med barnvakt, tack. Kyld appletini och grillad kycklingfilé räcker gott. Inte ska vi tränga oss på inte;)

2010-06-06 @ 20:54:24
Postat av: Ulli

Åh så fint det blev! Kanske ska ta ett besök när jag ska lämna barnen till mamma typ 1a juli

2010-06-06 @ 21:35:14
Postat av: Malin

Där vill jag sitta...bli serverad och hålla minstingen lite värlsvant (tills han börjar grina och jag lite låtsas motvilligt lämnar över till mamman) medan killarna busar runt på gården och vi kan snacka om aaaalllllt. Kan hända inom en sommar nära dig:). Puss

2010-06-06 @ 21:42:24
Postat av: Cecilia

Snyggt! Riktigt snyggt!

2010-06-06 @ 22:45:10
Postat av: Fru L

Meeen SÅ duktig han är bror min!! Mycket mycket fint har ni. Vi kommer snart. Puss S

2010-06-07 @ 10:51:19
Postat av: Anna

VAR har du köpt duschdraperiet?! Jag skrattar inte. Jag darrar av avundsjuka!! :)

2010-06-07 @ 11:08:05
URL: http://lararjaveln.blogspot.com
Postat av: Kicki

Cissi: Bordet är bokat! Barnvakten likaså - mina föräldrar kommer ngn gång i sommar:) Applemartini, coming right up!



Ulli: Jaaaa! Bra idé!



Malin: Skulle älska att ha dej sittandes på vår altan! Anytime!



Cecilia: Tusen tack :)



Fru L: Ja, din bror ÄR den bästa faktiskt ;) Kom snart!



Anna: I knew it! Att du är som jag, dvs bäst ;) Köpte på Lagerhaus.

2010-06-07 @ 14:15:23
Postat av: Annica

Ja´ med! vill va med! Mycket stajligt!

kramen och dunk-dunk i ryggen till snickar´n

2010-06-07 @ 16:14:24
Postat av: anna a

Så snyggt! I like! Själv har vi en betongbalkong massa meter upp i luften där det konstant ser ut som "dagen-efter" från fåglarnas fester i mina soppåsar! Önskar mig en snygg ren altan med tillhörande hus! Jag har ju varit här och läst så länge men aldrig tagit mig i kragen och skrivit, dock har jag skrattat många gånger och känt igen mig i dina tankar :-)

/vän till Malin

2010-06-07 @ 16:57:46
Postat av: pian

Supersnyggt! Härligt med händiga män, har ju en själv;) Tur är väl det annars hade inget blivit gjort här hemma...

Kommer gärna, är på nedräkning..bara dryga veckan kvar innan jag går på ledighet! En repris hos dig med lunch o´ch fika? Eller här hos mig? Kanske ROsie kan få loss lite tid att hänga på ozå! Pyss

2010-06-07 @ 17:44:49
Postat av: Anonym

Grillat är nog bland det godaste man kan äta.

2010-06-08 @ 14:52:48
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Ulli

Wow så många kommentarer du fått till er fina altan:-)

Du om vi kommer..så blir det på kvällen den 30e och så sover jag o kidsen en natt o så får mamma hämta där eller nåt...återkommer när det närmar sig

2010-06-08 @ 21:58:19
Postat av: Kicki

Annica: Du e ju always välkommen!!!



Anna A: Tack! Kul att få en kommentar av dej :) Malin har nämnt att du läser här. Hoppas du fortsätter!



Tvminnen: O yes!



Ulli: Blir myyys!



2010-06-08 @ 22:32:09
Postat av: Kicki

Pian: Please kom hit!!! Längtar efter dej! Så länge sen! Hör av dej när du e ledig! Pussen!

2010-06-08 @ 22:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0