Människor från förr.

Jag tänker ibland på hur konstigt det är med kärleken. Man lever med någon man älskar under flera år. Delar allt. Bor under samma tak. Skrattar och gråter tillsammans. Så tar kärleken slut av någon anledning och man går skilda vägar. Man hörs inte mer. Pratar inte. Träffas inte. En bit ur ens liv "försvinner".

Vissa av dem jag tidigare varit tillsammans med finns fortfarande kvar i mitt liv. Ibland när jag träffar dem brukar jag tänka hur underligt det är att vi säger "hej, hur är läget?!" och sedan bara kallpratar en stund. Det MÅSTE ju vara så, det fattar jag! Men det känns onekligen märkligt. Man har upplevt så mycket tillsammans och helt plötsligt ska man låtsas som om perseonen i fråga inte är någon speciell.

Förstå mej rätt - jag vill inte att det ska vara på något annat sätt. Är man färdig med varandra så är man. Man går vidare. Men det går inte att radera vad som tidigare varit. Hur mycket man än vill glömma eller ta bort det förflutna så kan man inte göra det. Och man formas av alla människor man träffar i livet. Vare sej man vill eller inte.

En av mina bästa perioder i mitt liv var också en av mina värsta. Kärlek och rädsla, galenskap och sorg i en enda röra. En fruktansvärt jobbig tid för mej, min familj och mina vänner. En av personerna i mitt liv under den tiden har jag helt brutit kontakten med. Det var absolut nödvändigt. Men för det har han inte raderats ur mitt minne.  

Åren går och bilder suddas ut. Ibland har jag undrat. Vad blev det av honom?

Så igår fick jag veta.

Han dog. Den 10 juni i år. I en motorcykelolycka.

Vetskapen om hans död efterlämnar den konstigaste känsla jag någonsin haft i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Malin

Förstår verkligen att det känns märkligt! Många ♥ till dig

2010-06-15 @ 16:00:40
Postat av: Anonym

Ja, alla tidigare relationer är en bit av ens historia, på gott och ont. Sorgligt att din tidigare vän inte finns kvar i livet. Dina minnen blir kanske desto viktigare nu. Håll dom fina stunderna nära hjärtat och de dåliga på avstånd. Kram Cecilia

2010-06-15 @ 16:31:03
Postat av: stina

Det hände mig också för några år sedan... jag tycker det är jobbigt för de minnen jag har tillsammans med honom..suddas ut mer och mer.. och jag kan inte fråga honom. Förut fanns det möjlighet att fråga vilken låt som han spelade in på mitt band och jag blev alldeles kär... men nu är det ingen som vet för jag kan inte komma på och jag kan inte fråga honom!!

2010-06-19 @ 22:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0