Nybyggeångest!

Vi ska bygga övervåning i sommar. Ehhh...jag menar JOHAN ska bygga övervåning i sommar. Med hjälp av två bekanta.

Ett bygge alltså. I mitt hus. Som typ städas varje dag. Under fyra veckors tid ska jag nu lyckas leva med virke, spån, verktyg, kartonger and things everywhere. Jag som får andnöd om en kudde i soffan råkar ligga snett.

Vi förbereder oss inför bygget. Johan räknar på materialet och funderar på planlösning medan jag övar på att ha det rotigt omkring mej. För när snickar-maken bygger, måste jag ta hand om våra barn och laga mat till ALLA! Vilket betyder zero städtid.

Ja, jag vill ha en övervåning! Nej, jag vet att det inte är such a big deal med ett stökigt hus. Ja, det gäller bara under fyra veckor. Och JAAAAA, jag vet att jag är neurotisk!!!

Men fatta! Att jag inte kommer att hinna lägga kudden på rätt plats när den hasat ner så tokigt!



Så idag när jag fann soffan i denna röra, lät jag bli att ordna till det. Nu sitter jag till och med bredvid men gör ingen ansats till att fixa eländet. Det ni!

Lagade mat också. UTAN att diska morgondisken innan!



Sneglade sedan på köksön som är full av nyinramade foton, gammal post and u name it,



men istället för att argt börja sortera, tog jag ett djupt andetag och satte mej på altanen istället.

Men först dammsög jag ;)

I´m getting there, though!


Kommentarer
Postat av: Malin

Good girl...Men när jag kommer ska jag hjälpa dig att städa. Jag är bra på att städa, helst med ett glas vin i handen:). Puss

2010-06-10 @ 13:18:23
Postat av: ulli

Duktig tjej ;-)

2010-06-10 @ 14:25:07
Postat av: Cissi

Jag får ångest över att jag inte har ångest för såna här saker... Jag vill oxå ha det!

2010-06-10 @ 20:04:50
Postat av: Hannah o Leo

Åhh Kicki...om jag hade en bråkdel av din städmani vore jag lycklig. Jag bemästrar golvet med Leos leksaker utan att jag tänker på vilken hinderbana jag tar mig igenom bara för att gå från köksbordet till kylskåpet. Inte förrän jag efter tjugoelfte gången snubblar över en sopkvast kommer jag på att jag faktiskt kan flytta på den. Så viss städmani är bra. Med betonong på VISS...

2010-06-10 @ 21:49:19
Postat av: pia

Go girl!love

2010-06-10 @ 23:27:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0