Detta händer nu.

Bygget fortskrider and so does livet. Det är drygt, jobbigt, kämpigt och fantastiskt roligt! Snart har vi vår fina övervåning, pojkarna sina rum och jag mitt efterlängtade badkar!

Vädret kunde visserligen samarbeta bättre. Regnet tyckte tydligen att det var hemskt viktigt att falla just dessa dagar. Förmodligen för att våra fönster skulle monteras på kupan.

But we´re moving forward!

Igår kände jag att jag hade flytet. Lagade mat, roade Lennon och lade Vince för middagslur. Där stod jag framför spisen och kände mej oerhört stolt över att min bebis somnat så fint och min äldsta lekte så lugnt ensam i sitt rum. Smög på tå för att stänga sovrumsdörren. Kikade in och förväntade mej en skönt snusande bebbe. Istället möttes jag av denna syn;

 

Och det är ju kul att ungarna har skoj ihop. Skit i att sova liksom. Det blir väl alla bebisar pigga och glada av, för lite sömn. Eller...?!

Idag stod bygget stilla under eftermiddagen. Strömmen försvann. Som den gör typ en gång om dagen (överdrift, men jag är förbannad!!!) här på landet. Dock måste jag erkänna att det var SKÖNT! Det var tyst, lugnt och underbart att maken kunde vara med oss.

Nu sover barnen och vi är nyduschade en timme tidigare. Njuter så av varma mackor och film. Ahhhh...

Dessutom fick jag tid över till min nya "hat-hobby";



Att ha ihjäl tusen flugor på en kväll. I am goin´ bananas med mitt elektriska tennisracket! För Guuuud som jag hatar dessa insekter!

Tidigt sänggående ikväll. Så trött, så trött...

Kommentarer
Postat av: pia

hihi..så söta buspojkar;) Har råkat ut för samma sak för några år sen, haha man tror att man lyckats söva dem tidigt men icke..

SEr fram emot att se ditt nya hus när det är klart..

KOm gärna och hälsa på oss i veckan om du och kidsen behöver miljö ombyte ;) Vi är bara hemma!

puss

2010-07-30 @ 20:40:07
Postat av: Ulli

Buskillar, så söta!



Övervåningen blir ju toppen! Jag är impressed att ni överlever utan att ha ihjäl varandra, jag är stum av beundran för allt jobb ni genomgår just nu! Ser fram emot att få se allt med egna ögon om ett par veckor. KRAM

2010-07-31 @ 23:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0