Agnemyrs Bygg AB

Vad vi gör på Fiskarhagsvägen 1 i Lillkyrka:

- Bygger och lagar mat.

- Lagar mat och bygger.

- Hämtar virke trettio gånger om dagen.

- Bygger och lagar mat.

- Diskar.

- Lagar mat och bygger.

Vad vi FÖRSÖKER hinna med:

- Ta hand om våra barn.

- Gå ut med hunden.

- Säga något till varandra annat än att argt väsa: "Ja, jag ska!!! Men jag måste också hinna..."

Att folk renoverar sönder sina äktenskap är inte svårt att förstå. Det har endast gått en vecka och jag undrar redan vem den där allvarsamme mannen är som jag lever med. Och han undrar säkerligen vem bitchen är som går omkring med sina osnutna ungar och luktar matos.

Fast när det händer så här mycket på en och samma dag;











då borde vi ju egentligen pippa natten lång av glädje över framstegen. Synd bara att vi båda hamnar i koma klockan 21.00 när ungar sover, disk är bortplockad, golven dammsugna från allt byggdamm, maten inför morgondagen planerad och vi själva duschade.

Jag är så oändligt tacksam över mina och makens föräldrar som hjälper, hjälper och hjälper! Bara lite barnvakt är som att vinna en miljon.



Att de sedan hjälper med mat och bygge är så mycket värt att jag vill gråta! Fina svägerskan erbjuder barnvakt och bakning. Jag vill pussa henne för det!

Så i detta hus råder icke mycket annat övervåningsfix. Men det är helt okej. Det händer ju bara en gång i livet (förhoppningsvis!). Precis som en graviditet eller ett bröllop. Och då gäller det att njuta medans det varar.

Right?! 




Kommentarer
Postat av: Cecilia

Right! Kämpa på:) Fint blir det!

2010-07-29 @ 10:26:15
Postat av: Cissi

Pippa hela natten lång? Hur menar du nu? Fattar inget.;) Du är en hjälte så fortsätt kämpa. Snart är det över och då har ni fått nåt mkt fint för besväret. Tex ett rum till där Hugo kan komma och sova över i! Saknar er! Snart måste vi komma ut och kolla läget ju! Byggdamms- och Stockholmsfararkram

2010-07-29 @ 10:48:57
Postat av: Karro

Kämpa på, jag vet hur det är att lev i bygg kaos... och pippa får ni göra när barnen är stora;-)

Kram på dej

2010-07-30 @ 22:07:09
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0