Semester.

Ska sluta nu. Att klaga på trötthet! Jag blir inte direkt piggare av att hela tiden kommentera hur trött jag är. Problemet är bara att jag är så satans trött ;)

Men for now, är det okej att jag är trött. Maken har semester från och med i fredags så vi är två. It takes two typ hela tiden nowadays. Särskilt när hettan slår ut båda våra grabbar och det blir aningens gnälligt i lite för många timmar innan läggdags.

Men att jag aldrig lär mej! Hur kan jag fortfarande, efter tre år som mamma, tro att jag ska orka ta hand om mina barn, utan irritation, med bara några timmars sömn, tre nätter i rad!? Det är ju orimligt!!!

Så oändligt tråkigt bara, att lägga barnen och sej själv typ samtidigt. När de söta tu sover vill jag göra MINA saker.

Moment 22, liksom.

Nåväl...

Semester, ja! Och tropisk värme. Det är då det betalar sej att bo här. I vintras undrade jag några gånger, vad fan vi gjorde här ute på vischan egentligen. När vi för tionde morgonen i rad knappt kom utanför dörren på grund av den överdrivna snön. Men så här i sommartider är det värt varenda snöskottad timjävel!



Där sitter vi på bryggan, jag och hunden.  Och oroar oss icket för kommande vintrar.

Igår gick vi över till grannen på tapas. Nyduschade och fräscha av eftersvettningar;



Vi kom dit. I en timme såg jag förfärat på när Lennon tryckte i sej chips och godis för ett helt år. Under tiden passade Vince på att vara irriterad över sin placering på filten. Jag ville så gärna prata med alla mysiga grannar men satan vad oduglig jag är på att koppla bort ungarna när båda hörs tydligast av alla. Jag kastade i mej maten och gick sedan hem för att amma och fixa till bebis inför natten. Sen gick jag tillbaka och då ville självfallet min äldsta att JAG skulle natta även honom. Så hem traskade jag åter. Hopped up on sugar, som han var, tog det en stund innan han knoppade in. Väl hos grannen igen kunde jag inte slappna av, för i vagnen sov Vince utan myggnät. Jag gick hem med honom. Tillbaka på festen satt jag sedan och undrade om barnvakten verkligen fungerade. Var tvungen att gå hem för kontroll. När klockan var 23.00 slappnade jag av något, bara för att halvtimmen senare inse att barnvakten faktiskt inte fungerade längre. Både jag och maken gick hem.

Jag tycker att det är "sådär" att gå på fest med barnen. Trevligt, visst. Avslappnande, not so much.

Idag har vi hängt vid vattnet hela dagen. Äldsta hängde inte så mycket VID utan snarare I vattnet. All day long!



Andra sov skönt i skuggan;



Lägg så märke till utspridningen av alla våra saker! Så där gör jag alltid! Tar en stol som jag inte ens sitter i. Ställer vagnen tre meter ifrån. Lägger filten ännu längre bort. Likaså Lennons leksaker. Sen blir jag stressad och irriterad när allt ska packas ihop. Om jag vore någon annan skulle jag bli stressad och irriterad på mej för att jag tog upp typ halva badplatsen!

Nu är det kväll. Barnen sover oroligt i sina sängar. De har säkert fått solsting. Själv sitter jag i soffan och klagar på trötthet och värme. For the last time, jag lovar! För nu ser jag åtminstone ljuset i tevetunneln. Fotbollen är soon över!




Kommentarer
Postat av: ulli

Verkligen lyxigt att ni har så nära till bad! Vi ser ju havet...men det är en liten bit att ta sig till badplats. Ska bli härligt nu med krypavstånd till vattnet på Koster :-)

2010-07-11 @ 21:48:05
Postat av: Malin

men guu vad du låter sliten. Ujuj, å så kommer vi och krachar partyt liksom. Bad tajming...Det ska iaf bli kul att ses och jag underhåller gärna ungarna (om de nu inte blir helt livrädda för mig dvs:). Puss

2010-07-12 @ 10:03:32
Postat av: Cissi

Och vi har ju lämnat lägenhetseländet och åkt tidigare, för jag stod fan inte ut i stan. Men vi får ses till veckan i Malungur. Härda ut!! Snart har du ammat din sista gång och då blir det tårar för det... PUSS

2010-07-12 @ 21:04:14
Postat av: stina

Vad var det för barnvakt?? Var det en sån apparat?? eller människa som inte fungerade :)



Ni måste njuta av varje sekund att bo där ni bor nu!!

Hoppas det går bra med husbygget! Vi kommer snart :)

2010-07-15 @ 21:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0