Fina mammor!

Vi är några mammor här ute i Sjöboviken som producerat ett par barn each, ungefär vid samma tidpunkt. Under vårens mammaledighet har vi strålat samman på lekplatsen med våra barnvagnar. Där har vi suttit och babblat om mammalivet medan våra stora barn har lekt alternativt kastat sand i sandlådan.

En dag satt vi där och kände att det var typ det enda vi gjorde. Ordnade med barnen. Lagade mat. Gick till lekparken. Då kläckte en av tjejerna en lysande idé! Vi går på bio, sade hon. Och det var ju fantastiskt, att någon av oss kunde se utanför ramarna och föreslå något wild and crazy för att bryta vardagen!

To the movies we went och efteråt fortsatte vi vår flärdfulla kväll för ett glas vin på lokal. Tills en av oss var tvungen att åka hem och amma gallskrikande bebis.

Igår kom dessa fina mammor över till vår altan på rosé och vitt. Och jag kände när vi satt där;



hur enkelt det faktiskt är. Att lägga alla barn i var och ens hem och sedan gå över till grannen ett par timmar. Inte komma hem för sent. Inte skaffa barnvakt. Kunna gå hem och amma om det behövs. 

Enkelt. Trevligt. Mysigt.

Jag drack ett par glas rosé. Gick och lade mej kring 01.00. Vaknade av hungrig bebis i morse. Trött (läs: gammal)som satan! Med barn är det ju alltid en dag i morgon också.

Dock kände jag mej som tonåring igen, när jag klockan 08.00 behövde råda bot på tröttheten och hällde upp ett stort glas cola med massor av is;



Och eftersom jag aldrig blivit gammal nog att dricka kaffe så tänker jag forsätta att kalla mej för ung. Hur jävla trött jag än blir efter en sen kväll med endast ett par glas innanför västen!

Kommentarer
Postat av: ulli

Ja tänk att man inte ordnar sådanadär träffar oftare, det ger ju verkligen mersmak!

2010-07-10 @ 21:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0