Shallow Kicki.

Jag vill vara med i Robinson! Inte för att jag skulle ha någon som helst chans att vinna. Jag är verkligen en usel/bedrövlig/hemsk/gräslig tävlingsmänniska. Alla skulle rösta ut mej på en hundradel för att slippa mej som bromskloss i viktiga tävlingar. Nä, jag vill vara med för att bli smal!

Jo, visst. Jag har nyss tryckt ut en unge och därmed inte hunnit med några bantningskurer. But still! I hate min utåtstående mage. För att inte tala om mina höfter. Jag har under nio månader inbillat mej att jag nog minsann bara ökat i vikt pga bebismage. But sanningen är bitter, vill jag lova. Bye bye täckbyxor, jeans och andra byxor I used to wear. Hello tre storlekar större.

Och därmed trycker jag i mej ännu en bit kladdkaka. Why, liksom?! Vad hände med karaktären?

Hittade gamla foton i garderoben. Jag hade bikini. Och den satt snyggt! Och jag var platt om magen. Och hade smala ben! Och ingen rumpa som dallrade! Om jag skulle dra på mej samma bikini idag (om jag nu mot all förmodan lyckades komma i den) är jag helt övertygad om att jag skulle brista ut i gråt.

Nej...jag kan verkligen inte se det som så många säger. Det där med att åh, min kropp har burit ett liv och sedan dess ser jag mej själv som vacker! Jag älskar min nya mammakropp och dravel, dravel, dravel. Not me!

Ytligt, I know! Men fortfarande. JAG VILL VARA SMAL IGEN!

(Jag ÄR tacksam för att jag är frisk! Och för att jag kunde vara gravid! Och för andra saker man ska uppskatta. Just to be clear liksom.)

Dessa två är iaf så fina att jag dör!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det knep i hjärteroten! Vilka godingar du har!

2010-01-28 @ 07:56:55
Postat av: Cissi

Åhh, vännen jag vet att det inte är till nån tröst, men du kommer att komma i byxor och bikinisar igen! Jag var i samma sits nyss oh plötsligt började kjolar och jeans att passa igen. Och du har ju gjort det en gång förut, så du vet att det går egentligen. Men det tar tid, och du behöver inte göra nånting, det kommer av sig självt. Och du är skitnygg! Och jag älskar dig.

2010-01-28 @ 19:55:33
Postat av: Stina

Jag kan inte sätta mig in i känslan mer än att det är viktigt att trivas i sin egen kropp. Det är helt okej att inte vara nöjd, men precis som någon tidigare har skrivit här så kommer du att återigen kunna ha dina gamla kläder igen.

2010-01-29 @ 10:56:30
URL: http://glife.se/imnotyoursister
Postat av: Jessica

Klart du kommer att komma i dina gamla kläder igen.



Vill även tacka dig för att du hållit mig vid liv idag.. Sitter på jobbet där det inte finns nåt att göra mer än att surfa runt.. så jag plockade upp din blogg å läste allt. Å skrattade en del, Du är så söt!!

Tack för att jag inte dog av uttråkning idag :D

Ha det bäst.

KRAM

2010-01-30 @ 13:53:39
Postat av: Malin

Jag vill också va med i robinson. För att bli smal...hemskt va?:). Mest för att jag inte orkar träna.

2010-01-30 @ 14:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0