Hur ska detta gå till?!

Hur kan en liten bebis lukta så gott? Varför måste en 2-åring "kunna allt själv"!? Hur kan man vara så trött att man ibland inte vet om man sover eller tittar på teve? Hur kan man ha tusen olika känslor inför varenda liten detalj man måste besluta om?

Låt mej istället få; 

Stanna tiden och bara sitta i en oändlighet med min nya bebis. Så vill jag samtidigt ha evigheter till att prata med min första unge som är den roligaste och sötaste jag vet. Jag skulle också kunna tänka mej miljoner timmar till att sitta ner med maken och prata vuxet, utan att bli avbruten av en babblande 2-åring eller gnyende bebbe. Jag behöver även några dygns TYST nattvila i ett mörkt, svalt rum. Ett bubbelbad. Massage. Sol. Värme.

Men mest av allt behöver jag en munkavel på rösten i mitt huvud som säger; "Hur i hela helvetet ska du ro iland den här skutan nästa vecka när Johan jobbar?!"

För jag fasar verkligen inför nästa vecka!

Ensam ska jag alltså först och främst lyckas med att öppna ögonen. Stiga ur sängen. Amma. Byta blöja. Ge Lennon frukost. Klä Lennon (en av de största utmaningarna jag mött i livet hittills). Borsta hans tänder. Få på honom SAMT bebis ytterkläder. Spänna fast TVÅ barn i bilstolarna. Köra lugnt och sansat till dagis. Lämna av den största och köra hemåt med en tyst och nöjd bebis.

Allt detta med lugnet i behåll. Och märk väl att inget av ovanstående projekt inkluderar mej själv. Äta får jag lov att göra någon annan gång.

Jag är så orolig inför dessa göromål att jag nästan glömmer bort att njuta av nuet. Av att Johan fortfarande är hemma och styr upp. Av att jag får sova på morgonen för att Johan fixar med Lennon. Av att jag inte behöver svälta för att Johan finns och låter mej äta färdigt trots hungrande bebis och uttråkad 2-åring.

Ni kan väl tänka på mej nästa vecka. När ni sitter på jobbet och i lugn och ro äter er lunch. Eller tar en fika. Eller åker till gymet. Eller vad ni nu gör. Please skänk mej en tanke och skicka energi!

För hur detta ska gå... Det fattar jag verkligen inte!
 


Kommentarer
Postat av: Laila

Takk Kicki!

Skal printe ut dette og vise til alle som undrer hvorfor vi ikke skal ha en til snart.... :-)

2010-01-20 @ 19:50:18
Postat av: Anonym

Du skriver så träffsäkert och jag minns direkt paniken jag kände när M började jobba. Men vet du att du behöver inte oroa dig, för det kommer att gå! Kanske kommer du ibland till dagis en kvart sent, kanske har L bara borstat en tand, och kanske skriker V hela vägen hem, men du fixar det I promise!!! Och jag lovar att jag ska tänka på dig!! KRAM o lycka till

2010-01-21 @ 09:29:51
Postat av: Ulli

2010-01-21 @ 09:30:20
Postat av: Anna

Laila tog orden ur munnen på mig... ;)



Stora styrkekramar!!

2010-01-21 @ 14:14:41
URL: http://lararjaveln.blogspot.com/
Postat av: stina

Ska verkligen tänka på dig. Skäms över ett av mina inlägg i min blogg nu...kanske borde radera det. Min storasyster är i samma sits som du och gnäller hela tiden.

2010-01-22 @ 07:51:37
URL: http://www.glife.se/imnotyoursister
Postat av: Cissi

Och GUUUUD vad jag måste sluta nojja över hur jag ska få Hugo till nya dagiset samt mig själv till jobbet på morgonen. Du väckte mig just ur min mammabubbla och nu jävlar ska jag SKÄRPA MIG! Och du kommer fixa det galant det vet jag för du är världens bästa mamma! Och vän. KRAM

2010-01-22 @ 11:22:33
Postat av: Jennie

Men hej Kicki....=D!!



Klart du får läsa bloggen!

Tack för grattiset =D!!

Stort Grattis till dina två oxå!



Sv.Haha,ja hanhundarna har det allt jobbigt ibland =D



Kramar från Mora!

2010-01-24 @ 08:07:33
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: stina

Du är bäst! Du fixar det galant!

Ta det som det kommer! ÖVerlevnad! :)

Njut av dina gulliga prinsar!!

Tack för en mysig dag !!

Fina bilder från förlossningen!! Så underbart!

2010-01-24 @ 18:19:03
URL: http://stinalindgren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0