Jag har två nu!

Utan STOR mage, i soffan. Med en liten Vince bredvid, uppdaterar jag bloggen.

Helt sjukt att jag åter är ensam i min kropp. Att ingen sparkar. Trodde aldrig att jag skulle säga det (allra minst erkänna det) men faktum är att det känns aningen tomt. Söndag efter lördagsfesten känsla, ni vet.

Men nu har jag finaste bebisen som luktar så ljuvligt att jag blir hög. Jag blir aldrig mätt på honom. Han är så ny och go att jag vill gråta varje gång han kräver min uppmärksamhet.

Jag var så duktig! Så stark och tålig under förlossningen...

Eller,

jag var bra och tålmodig under förlossningen...

Nä,

jag var okej under förlossningen.

Äh, för fan! Who am I kiddin´?

Jag VAR under förlossningen. Kicki. Rätt och slätt.

Typ;

"Neeeeej! Jag vill inte ha någon bedövning!!!!!"
"Varför ligger just MIN bebis fel?! AAAAAAAJ, för faaaaaaan!"
"Jag vill inte ha blivit gravid! Jag ångrar mej! Jag törs inte mer! Jag vågar inte föda!"
"Dra upp lustgasen! Kan den bli starkare?!!!!"
"Nej, men sluta nu! Nu räcker det faktiskt!"

Etc etc forever and ever.

Fast ut kom han så. Vår andra unge. Som egentligen inte var meningen. Men hur skulle livet vara utan honom?! Han är redan så självklar och så mycket meningen en människa bara kan bli :)

Fredag kväll alltså. Här sitter tvåbarnsmorsan med värk mellan benen, mörkringad under ögonen och med en ganska så förslappad mage. Lycklig, utmattad och nykär. Tusen känslor och oändlig trötthet.

Så svårt att hantera! Så istället för ord kommer några bilder;



Öppen 4 centimeter. Känsla: Wide open! Typ 30 centimeter!!!



Trött och lycklig med fett hår.



Trulig och sockersöt (i en nybliven mammas ögon iaf)!



Ahhhh...



Glad storebror (än så länge!).



Jag och mina TVÅ!!!!!!!
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Bravo! Det gjorde ni bra! Ännu ett välskapt och fantastiskt underverk. Kram till er alla!!

2010-01-15 @ 22:05:05
Postat av: Ulli

Så söta så jag dör!!! Varför bor vi så långt i från varandra??? Vill träffa båda underverken omedelbums!!!!! När du landat lite så måste vi boka in nåt, får se om du tycker det är enklare om vi kommer till er eller om ni vill komma hit.



Grattis till såna perfekta små killar!!! Kram

2010-01-15 @ 22:08:01
Postat av: pia

Fina Kix...tårarna rinner för du skriver (som vanligt) så träffande att man på studs åker tillbaka 5,5 år i tiden då jag blev tvåbarnsmamma. För det är det du är nu, tvåbarnsmamma- till två underbart vackra pojkar!

Du har varit stark och duktig, du är stark och duktig!

Massor av kärlek till dig och hoppas verkligen verkligen att vi ses snart!

2010-01-16 @ 10:04:24
Postat av: Annica

Sockersöta och urfina familjen! Massor med kärlek till er! Kommer och pussar ihjäl er strax!! Lovar!



2010-01-16 @ 12:02:32
Postat av: Malin

Min finaste vän. Jag kan inte fatta att det är du på dom bilderna och att du har en sådan underbar familj. Finaste Vince...Jag är så berörd av ditt inlägg och jag vill beema mig till er och få hålla om er allihopa. Jag längtar efter dig och tycker som vanligt att du är fantastisk! Många kramar till dig bästa vän.

2010-01-17 @ 12:12:47
Postat av: Rosie

Underbara Kicki! Du fixade det! Nu är Vince ute och du är mamma till två fantastiska killar! Sitter här och blir rörd och vill inget annat än att krama dig!STOR kram till er alla! Hoppas vi ses snart!

2010-01-17 @ 14:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0