Helgen.

Akuten på en lördag. Icket att rekommendera!!! Speciellt inte med en liten bebis som ligger och snusar i sej varendaste liten bacill som sjuka ungar i väntrummet sprider.

Min stora Lilleman med magont. En vecka efter operation. Då måste man hälsa på farbror doktorn för översyn. Det är verkligen den sämsta familjeaktivitet man kan ägna sej åt på en lördag. Särskilt när man först måste vara två för att överhuvudtaget komma ut genom dörren för all snö samt skotta sej fram till biljäveln och därefter skotta sej ut från uppfarten för att till sist slira ut på igensnöade lantvägar.

Men lycka är när ungen inte behöver läggas in! När vi istället åker till McDonalds i snöstormen!

Vår lördag alltså. Not so much fun!

Så kom söndagen med storhandling. Och skottning, för all del. Pensionärerna hade sammankomst på ICA Maxi. I joined them. Längtade hela tiden efter soffan och en bra film. Det är ju då man undrar;

Det här med OS. What is up with that?! Jag VILL verkligen vara som alla andra. Tycka att det är årets höjdpunkt och att det är värt att stiga upp mitt i mörkaste natten för. Men jag ser inte tjusningen. Jag vet vem Anja Pärson är. Hon åker slalom. Och sen byter jag kanal.

Undrar också vad som hände med klimatet. Tack för vår fina vinter! Men sluta larva nu.

Snö in absurdum. Sjuk tvååring. Och världens tjockaste bebis. Så blir sammanfattningen av helgen;


Allvarligt, alltså! What good have I done för att förtjäna dessa två?!




Jorå, jag köpte hus för att få skotta mej ut!




Endast vacker i en moders ögon :)






Kommentarer
Postat av: Malin

Haha...du får mig att le stort (trots era tråkigheter med magont) av många skäl:

1. För att jag kan inte sova och snurrar runt på bloggar jag inte vill läsa, i ren desperation halv tolv. Då har du UPPDATERAT. Jippi.

2. För att du skriver så roligt om att du inte heller fattar tjusningen med OS:).

3. För att du publicrar en bild på en bebis med vääääldens tjockaste kinder. Kan man bli annat ä upplyft!



Puss

2010-02-21 @ 23:47:25
Postat av: Maria

Härliga bilder!

2010-02-22 @ 09:49:17
Postat av: pian

SKönt att allt gick bra..och nej han är inte bara vacker i en moders ögon. Han är ljuvlig! puss

2010-02-22 @ 09:53:22
Postat av: Cissi

Han är så fin Vince. FÖr att inte tala om Lennon. Oh my god! Så sööööööt! Jeevlar.

2010-02-22 @ 14:07:53
Postat av: Kicki

Efter alla era fina kommentarer är jag så stolt över mina ungar att jag spricker :) TACK!



Malin: Jag visste att du stod på min sida i OS-frågan :) Puss för det och hoppas att du slipper läsa tråkiga bloggar inatt också :)

2010-02-22 @ 16:24:47
Postat av: Rosie

Bilden med Vince inklämd mellan dig och Lennon är underbar! Vilka superfina pojkar med världens finaste mamma!

2010-02-22 @ 21:43:31
Postat av: Annica

Jag ska bita i Vinces tjockkinder!!! Du har två godingar! Vad gäller snön är jag på din sida... jättefint visst, men nu räcker det!!! Tror att den Övremakten har märkt att jag ligger på latsidan när jag tränar, därför har "Han" trixat till ett par extra träningspass med snöskottning... Men nu är jag biffad så jag klarar mig, jag lovar! Kramar

2010-02-23 @ 08:03:09
Postat av: stina

SKönt att det gick bra!!

Fina bilder!



Hoppas alla håller sig friska så vi kan ses på lördag.

Jag en Idé!!! Jag hoppas ni är gillar den!! Nu blev du nyfiken eller hur !! HIihihi

Men jag berättar den på lördag!! :)

2010-02-23 @ 10:50:28
URL: http://stinalindgren.blogspot.com/
Postat av: Anna

Alltså... Kan vi inte göra upp en deal här och nu och lova bort våra barn till varandra? Det vore ju alldeles lysande ;)Bon Jovi-arvet skulle ju föras vidare om inte annat! Hahaha...

2010-02-23 @ 13:30:15
URL: http://lararjaveln.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Anna: Det är klart att det blir L och S som måste tutas ihop och föra arvet vidare! Det har jag redan planerat. Men tala tyst om det för jag har än inte kläckt idén för maken ;)



Rosie: Tack och puss!



Annica: På fredag får du bita :)



Stina: Lite besviken är jag nog för att idén inte var det här med swingers :)

2010-02-24 @ 15:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0