Operation.

Hade en av de värsta dagarna på länge igår.

Sjukhusbesök med operation för äldsta Lilleman efterföljt av kräkparty på hemmaplan. Såklart mådde vår fina unge uselt efter narkosen. I bilen hem såg jag honom ändra färg i ansiktet från rosenröd till lakansblek.

"Mamma, jag mår inte så bra!"

And then spyor över hela framsätet.

"Nu mår jag frisk igen, mamma!"

Jag var bara överlycklig för att jag inte var gravid längre. För det hade blivit förödande för vår bil!

Eftermiddagen gick sedan i den gamla hederliga torka-spyor-och-bajs andan . Vi hade jätteskoj och pricken över i var när jag senare på kvällen fick feber och ont i halsen! Verkligen roliga hattar här ute på landet!

Lillemans operation gick iallafall bra. Han var superduktig! Nästan svårt att tro att det är jag som är hans mamma. Jag är nämligen inte känd för att hantera sjukhussituationer särskilt väl. Men vi briljerade igår, både jag och sonen. Han var tapper och jag fällde inte en enda liten tår! Inte ens när de sövde honom och han skrek "Hjälp mej mamma!!!" Det var avskyvärt men jag stod pall. Jag tror att Johan har nyvunnen respekt för sin fru.

Nu sitter jag i soffan med värk och frossa och förfäras över schlagerfestivalen. Det är som med IDOL. Hatkärlek. Jag vill se men jag avskyr det. Fast tycker också att det är kul. Mycket, mycket förvirrande för mej!

Usla låtar från början till slut ikväll!

Tycker att denna borde vara med istället:



 


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag grinar just nu bara av att läsa om tappre L. Gud, jag har oerhört stor respekt för dig, mer nu än nånsin min duktiga fina vän! Många kramar

2010-02-13 @ 21:18:48
Postat av: Malin

Ojoj. Läser högt för sambon här hemma och är jättestolt över er båda. Jag hade inte stått pall, bara så du vet! Jäklar, vad bra ni är allihopa. Och att fixa egen sjuka på det...hatten av. PUSS

2010-02-14 @ 21:30:32
Postat av: pian

Började till och med tjura när jag tolkade en gång när en liten kille skulle sövas...för en annans unge:)

Respekt min fina vän! kram kram

2010-02-15 @ 10:13:39
Postat av: Ulli

Duktiga du och duktiga L, jag hade garanterat bölat direkt!!



KRAM

2010-02-15 @ 11:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0