Vad gör andra?

När jag går hemma så här och hasar runt i mina mysisar och bröstmjölkskladdiga tröjor, undrar jag vad andra mammalediga gör. Jag får alltid en känsla av att folk gör så mycket.

Ta till exempel facebookstatusar. När jag läser dem blir jag så stressad att jag ibland känner för att ljuga på min status. Typ:

"Christin Liss-Daniels Agnemyr bakar bullar, åker till lek och buslandet, tänder i kaminen, promenerar med hunden, bokar resa, bygger övervåning och älskar livet."

Men det verkar aningen överdrivet och lurar nog ingen.

Egentligen behöver det inte vara så att någons status är speciellt händelserik. Men typ att någon tar en kopp te och läser tidningen låter så mysigt. Ibland blir jag inspirerad och tar en kopp te och läser tidningen jag också. Det blir liksom jaha, det var ju gott. Sen inget mer.

Men nu slår det mej. Djup som jag är (öhhh?). Det är ju hemligheten! Att dricka en kopp te och tycka att det är mysigt. Njuta just då! Inte tänka som jag att jaha, det var det. Nu då?! Istället känna som jag gör när jag läser folks status. Att det faktiskt ÄR mysigt! Om jag alltid tänker på det sättet så VIPPS, borde jag ju vara lycklig jämt. Eller?!

En fin vän är expert på det! När jag läser hennes blogg blir jag alltid påmind om hur jag borde tänka och leva. Stina (utan dej skulle jag inte stråla-bloggen), du är inspirerande!!!

Så jag ska börja med det nu. Bli lycklig! Easy peasy!

Jorå, så att...

Men faktum är att jag redan är mycket bättre på att njuta av nuet. Sedan Vince föddes har det kommit automatiskt. Min nya hobby är soffsittning med snusande bebis i famnen. Så ljuvligt att redan är lite oroad över hur fort han växer. Stanna nu! Var bebis länge!

Så här gott har vi det, sjabbigt klädda till trots ;)


Kommentarer
Postat av: Ulli

Det ser sååååå mysigt ut, blir grymt avis och hoppas jag får träffa Vince innan han blir allt för stor...

2010-02-10 @ 11:32:44
Postat av: Maria

Det ser sååååååå mysigt ut. Ta det lugnt det andra du tänker hinna hinner du sen.Mys lite från mig också det är en härlig tid du har nu.



Kusinen M

2010-02-12 @ 14:49:41
Postat av: Stina

Du lever ju ett liv som jag längtar efter. Låter mysigt med en kopp te och en bra tidning. Skriv det på facebook varje dag, om du gör det varje dag ;)

Ta hand om dig.

2010-02-15 @ 17:11:35
URL: http://www.glife.se/imnotyoursister

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0