GI.

Det är så enkelt att börja med nyttig mat. Med betoning på BÖRJA, alltså! Jag är expert på det. Efter cirka tusen "börjanden" blir man det. Idag har jag återigen börjat. Jävligt bra, som vanligt!

I min ungdom (läs: innan barnen) var jag en trogen GI-anhängare. Älskade GI-mat och lagade massor med goda recept. Jag var i stort sett aldrig sugen på godis eller skräpmat. Mjölkchoklad smakade bara mjölk för mej efter att endast ha ätit 70% choklad. Kan ni fatta?!!!!! Mjölkchoklad smakade INTE bra!

Jag har länge tänkt att jag borde återgå till GI-kost. Men det har känts så krångligt. När man har barn vill man, som bekant, att matlagning skall gå snabbt och smidigt. Men nu har jag snart slutat amma (drygt att inte längre kunna skylla på det!) och jag måste nog erkänna att det inte behöver bli så krångligt, egentligen.

Så idag när favvojeansen knappt kom över rumpan, kände jag att tiden var inne! Time to go GI again.

Åh, Gud! Jag hade glömt hur gott det faktiskt är!!!

Till lunch stekte jag lax. Kryddade med salt och peppar. Strödde på lite dill. Blandade sedan keso och fetaost i en bunke. När laxen i stort sett var genomstekt lade jag kesoblandningen ovanpå och lät allt steka en stund till. Till detta fixade jag en sallad med isbergssallad, broccoli, cocktailtomater och paprika. På den hällde jag en skvätt olivolja med smak av citron. Snabbt, gott och enkelt! För att uttrycka det käckt och töntigt.



Vince fick samma mat minus salt plus rosmarin och timjan som krydda. Till det fick han potatis.



Mmmmm... Pureád mat ser otroligt gott ut! Fin färg liksom ;)

Eftersom detta är min första nyttiga dag tyckte jag att jag kunde unna mej (!!!???). Så att jag inte tappar sugen, menar jag. Därför fick jag efterrätt! Mörk choklad med smak av mint. EN ynka liten ruta bara! Te till det, i min fina mugg som håller värmen i en sekund.



Till bebisen så. Rivet päron.



För den som ville veta (?).

Det går ju bra det här! Äta nyttigt är ju inte svårt alls. 

Undrar vad man ska äta till middag? Skulle ju vara gott med pommes och sedan lite glass när ungarna lagt sej...

Helvete! Det blir svårt det här. Fram med DKNY-klänningen! Behöver sannerligen motivation!






 

Kommentarer
Postat av: Ulli

Jag är precis som du, duktig på att börja..varför är det så svårt att fortsätta? köpt 12 mån träningskort i dag och var även där i en timma...får se om jag lyckas hålla igång, tänkter att om jag tränar lite mer kan jag slarva lite mer med dieten..hm...

2010-08-31 @ 14:58:47
Postat av: Malin

Ja jag har tänkt många ggr att gi borde komma in i mitt liv igen. Men minns du hur satans less vi var på fetaost som man åt i alla dess former och till ALLT!! Lycka till och jag hoppas jag blir insprirerad av dig som förra ggn. Puss ♥

2010-08-31 @ 15:34:17
Postat av: Karro

Precis så är jag med. Börjar på någon ny "bantings" grej som sedan rinner ut i sanden... Jag har skit dålig karaktär...

Maten såg mycket god ut. Måste prövas här hemma!!!

Kram K

2010-08-31 @ 22:31:08
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0