Sjuk.

"Tänk om han ville sitta still i mitt knä och bara mysa någon gång!"

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det. Nu gör han det, Vince alltså. Men nu vill jag bara att han ska vara sej själv igen. Inte bara sitta med hängande huvud och glansiga ögon. Jag vill att han ska härja och böka. Krypa omkring som en galning och låta så där roligt som han gör. Det är väl lustigt hur jag är. Be careful what you wish for, sägs det ju. Och det kanske jag borde vara (i många fall).

Min galna lilla bebis är inte sej lik. Han bara sover och sover.



Så vaknar han och är brännhet över hela kroppen. Guuuud, jag vill vara sjuk åt honom, ta all feber! Fina lilla unge, som inte fattar varför han mår like crap.

Sen min stora unge. Han stryker sin lillebror över håret och säger: "Har han feber redan?!" Meaning: "Har han feber FORTFARANDE?!" Inte så lätt med orden ibland.

Jag må vara usel på att vara sjuk (faktiskt värre än en man) men jag lovar på heder och samvete, att om jag kan ta mina ungars sjukdomar, så skall jag bli en mästare på att handskas med huvudvärk, illamående, feber och allehanda baciller! 




Kommentarer
Postat av: Pian

Åh fina V, de blir så små, mindre än de är när de är sjuka. Hoppas han och ni andra snart kryar på er! Kram

2010-08-24 @ 15:19:26
Postat av: Ulli

Lillskrutten!!! Hoppas det vänder snart så han busar och bråkar med dig igen



Kram

2010-08-24 @ 22:49:00
Postat av: kryck

Du är helt normal, ibland tänker man inte på vad man önskar och är inte nog tacksam för det man har!

För sina barn kan man gå genom eld och vatten!



Men mumma vilka härliga lår!!!! kläm lite från mig!



krya på er!!!!

2010-08-25 @ 21:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0