14 år. 14 år!

Året är 1996.



Jag, Cissi och Ulli på vår studentkväll, som för övrigt var en av de roligste kvällarna i mitt liv! Vi är alltså 19 år gamla.

Så hände något.



Åren gick tydligen och helt plötsligt kom mina tjejer på besök. Den ena med två ungar och den andra med en. Och där satt vi på min altan med barn stojandes omkring oss. Och ja ba, nämen va fan! Det HÄR är inte klokt!

Fast faktum är att det nog ÄR klokt ändå! Det har ju gått 14 (jösses, alltså!!!) år! Och då är det inte särskilt märkligt att vi hunnit föda några ungar var. 
Det är bara det att det inte känns som 14 år. Snarare 3. Eller...kanske inte ändå. För man har ju blivit en aning snyggare med åren. HOPPAS JAG!



Jag och Ulli. Har vi möjligtvis redan passerat 40 årsstrecket på ovanstående foto?! Sweet Jesus vad tantiga vi ser ut! Jag minns också att jag var oerhört stolt över mina glasögon. Joråsåatte...



Jag och Cissi. I folkdräkt. Framför min pappas gamla Ford Anglia (stavning?) som fick puttas till start men ändå inte höll ända fram.

Tillbaka till nu.

Igår kväll, när barnen somnat (efter en del skrik och dåligt uppförande av viss dotter samt en och annan bebis!!!) hällde vi upp varsitt glas vin, jag och Ulli (vi saknade dej, Cissi!). Sen satt vi där i mitt kök till senan timme och babblade like old times.



Eller nej, jag tar tillbaka det där med "like old times". För vi pratade inte om killproblem eller hur arga vi var på våra föräldrar som aldrig lät oss göra som vi ville. Nä, där satt vi istället och resonerade om huruvida självscanningskassarna på ICA Maxi var att föredra framför vanliga papperskassar. Under tiden denna viktiga diskussion pågick lyckades jag även döda ett par flugor med mitt racket. Jag tar förresten också tillbaka det där med senan timme. För klockan 23.00 reste vi båda på oss samtidigt och började plocka av bordet. För det är ju som bekant en dag imorgon också. Especially för oss tanter med två barn each.

Så nog har 14 år passerat, alltid!


Kommentarer
Postat av: Karro

Hi hi, ja tiden bara springer iväg... asg åt era kort... Ser verkligen 20 år yngre ut nu än då!!

Kram K

2010-08-19 @ 13:09:07
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Pia

2010-08-19 @ 15:45:59
Postat av: Anonym

Thats life!! Underbara bilder !!! Pyss

2010-08-19 @ 15:47:03
Postat av: Ulli

I love you och gråter nu av skratt!

Vad är det för bedrövligt foto du hittat....fruktansvärda kläder och detta för en juldagsfest I guess...så vi har verkligen ansträngt oss och misslyckats så kapitalt!!!

Tack underbara du för i går, det måste vi göra om snart igen.



Puss o Kram

2010-08-19 @ 18:15:07
Postat av: Cissi

Tack gode gud för bilden på dig och Ulli klädda i svart! Den fick det hela att kännas lite lite lite bättre. Inte mkt, men liiiiite. Huuuu. Vi blir inte äldre, vi blir fan bara bättre. Och tack för myset och förlåt för allt som går sönder när min ligist går lös...

2010-08-19 @ 19:30:16
Postat av: Rosie

Oj! Bilden på dig med kort hår och glasögon var annorlunda! Härliga bilder och fina vänner du har!

2010-08-19 @ 20:03:20
Postat av: Malin

Ja herregud alltså:). Vad fina ni är, NU alltså. Snygga och coola mammor. Men du har så rätt så, det ser ut som ni passerat 40 och mer därtill på det gräääsliga kortet med er i svart:). Puss

2010-08-19 @ 20:30:55
Postat av: Ullir

Har nu kollat på bilderna igen, och kommit fram till att 40+ kortet är taget julen efter studenten när jag tillbringat ett halvår ätandes ost och kakor i Frankrike....för så där fet var jag icke under skoltiden

2010-08-19 @ 21:54:53
Postat av: Pamela

Men guuuud! Jag tror jag skrattar ihjäl mig. Förstår ju att ni kände er hur coola som helst, men njaaa ni är så mycket snyggare nu. Såååå mycket snyggare!

Kram kram

2010-08-19 @ 22:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0