Status.

Det kanske är dags,



att sänka sängen...



...så att ungen inte ramlar ur och får allvarligare skador än en röd kind,



Synd bara att behöva ta ifrån honom hans roligaste sysselsättning.

Nog om vår bebis. Nu till MIN "roligaste" sysselsättning.

Stek köttfärs och lök. Krydda med till exempel dragon, gurkmeja, timjan, salt och peppar. Klicka i lite tomatpuré. Lägg sedan allt i en ugnsfast form. Blanda 5 dl creme fraiche med chilisås (alt. ketchup), senap och chilikrydda (salt och peppar kanske). Lägg röran som ett täcke över köttfärsen. Garnera med tomat, riven ost och tex basilika. In i ugnen på 225 grader i typ en kvart. Servera med kokt potatis eller ris eller pasta eller whatever else.

Easy peasy. Och så satans gott!



Tänkte att jag borde dela med mej av åtminstone en av mina tusen maträtter ;)

Och nu, någonting helt annat.

Läste ett sådant där må-bra magasin när jag var hos föräldrarna. Där fanns en artikel om vad vi människor anser vara hög status. Hög status har man (tydligen) om man tjänar massor med pengar, hämtar barnen före tre på dagis, kör två bilar av nyare modell, reser utomlands på semester varje år, är en närvarande förälder, har ett fint hus med vacker trädgård, aldrig varit skild, lever i ett lyckligt äktenskap, är vältränad och har tid med sina hobbies och sen slutade jag att läsa och hämtade en papperspåse att andas i.
Men jag var tvungen att fortsätta för jag blev nyfiken. Det fanns nämligen en lista över vad män anser ger hög status. Fem bilar av nyare modell och massor med pengar på banken, tänkte jag och tyckte genast synd om min make. Men döm om min förvåning när jag läser att först på statuslistan kommer, EN SNYGG FRU.

Och genast blev jag lugn. För det HAR Johan redan! Och det är ju roligt för honom.



No worries, alltså. Så länge någon av oss kan pricka av första platsen på statuslistan är det ingen fara på taket.
Eftersom hög status VERKLIGEN är något vi eftersträvar!

Ehhhh....?

Sockerintaget igår var sparsamt. Nöjer mej så.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha...Vad ska jag säga? Du är bäst:)

2010-08-12 @ 15:51:07
Postat av: Ulli

Ser gott ut, det måste jag testa nån dag.



Galet vad stor Vince har blivit, ska bli så kul att få träffa er in real life snart



Klem

2010-08-12 @ 21:01:33
Postat av: Lena Johansson

Tack för ett gott recept, lagade det i går kväll och skall göra det flera gånger.

/äppelblommansmamma

2010-08-14 @ 11:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0