Sömnen då?!

Om det här hände oftare;



skulle byggnationen fungera hemskt, hemskt mycket bättre. Då skulle jag först och främst vara utsövd och pigg på morgonen. Tuttsnutt varannan timme - not so mycket nattsömn för modern. På dagarna sen. Han kunde väl please sova åtminstone en timme i taget. But nooooo! Inte min bebis. Han tar sina powernaps på 20-30 minuter och sen anser han sej utsövd. Fine! Om han nu vore utsövd. Men det är han icket! Gnällig och klängig av på tok för lite sömn.

Och ja, jag vet! Barn är barn är barn är barn. Så är det att ha barn. Med barn ska man inte tro att man hinner något annat. Och allt det där. I know! Men det är ändå liiiite frustrerande det här med hans sömn. Och framförallt MIN uteblivna sömn.

Oh, well. Gipsskivorna är iallafall på plats! Och spacklandet har tagit sin början. Se så vitt och fint;





Och idag ska fönster sättas på kupan!



Så vem bryr sej om sömn?! Inte ja... Jo! Fan, jag gör det! Jag bryr mej om sömn! With or without övervåningsbygge!

But I´ll sleep when I´m dead (right Anna?!).

Sockerrapport:

Jamen, jag bakade ju en sockerkaka till snickarna och den kan ju inte serveras utan avsmakning! Det fattar väl vem som helst. Dessutom måste den här bantningen sättas i relation till vad jag tidigare stoppat i mej och tar man med det i beräkningen är jag otroligt duktig! (Andra ursäkter mottages tacksamt på johansfru.blogg.se)

Nu fika till snickarna. INTE TILL MEJ! 

Kommentarer
Postat av: Anna

2010-08-11 @ 09:39:10
Postat av: Anna

RIGHT!



Det är andra gången jag lyckas posta ett tomt inlägg och dessutom kringgå säkerhetsverifikationen. Och hur jag bär mig åt vet jag inte...



Fika på du - man kan inte sluta cold turkey! Det vet ju alla :)

Pussen å kramen!

2010-08-11 @ 09:42:33
URL: http://lararjaveln.blogspot.com
Postat av: Elin

Ja, sömn verkar vara överskattat för de små... dock inte för oss vuxna!! Kanske skulle sova ihop, så kan vi amma varandras barn varannan natt? =)



Blir iallafall JÄTTEFINT hemma hos er! Kom gärna hit och hälsa på om du vill fly fältet. Kram!

2010-08-11 @ 15:55:49
Postat av: Jannie

Vilken liten gosing du har!

Hur gammal är han?

2010-08-12 @ 10:02:33
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Kicki

Anna: Du är duktig, du. Som kan posta tomma inlägg. Två stycken dessutom ;)Puss då!



Elin: Vilken bra idé. Undrar vad makarna skulle tycka :) Kramar!



Jannie: Han e go :) Sju månader är fisen!

2010-08-12 @ 21:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0