Damm i mitt hus!

Hur är det man säger? Möt dina faror så försvinner de... Nä, så säger man inte, låter konstigt. Se din fiende i ögonen. Utsätt dej för din fobi. Se faran i vitögat och få en hjärtinfarkt på kuppen. Ähmen, vad fan säger man?! Face your fear! Äh, ni fattar vad jag menar, va?!

Det är just vad jag gör nu iallafall. Utsätter mej för något av det värsta jag vet. Det vill säga, lever i ett lager av damm. Ingen hjärtinfarkt än, men flera allvarliga hostattacker. För Gudars, check this out!



Tur att hunden inte är hemma!



Och detta bord torkade jag igår kväll.



Men det värsta är nog ändå att min bäste vän, som annars är den som räddar mej i sådana här fall, själv är täckt av damm.

 

Men det är värt det! Absolut! Värt varenda dammkorn! Jorå. Helt klart...

Jag har precis lämnat stora sonen på dagis. Han har börjat på en ny avdelning. Från Lillstugan till Mellanstugan. Liten har blivit mellan ;) Men i morse sa han: "Mamma, när jag blir liten igen, DÅ ska jag börja på Lillstugan!"

Idag väntar matlagning och matlagning. Jag är snart uttömd på maträttsideér. Inte en endaste liten gång, på tre veckor, har jag lagat samma mat. Men nu sinar ideérna.

Avslutningsvis rapporterar jag från mitt försök till minskat sockerintag. Gårdagen innehöll endast ett inmundigande av två ynka rutor choklad. Alltså plutte putte lite! Brevid satt maken och åt glass med chokladsås. Men jag stod pall! Ah, okej. Eftersom Johan läser min blogg måste jag väl tillstå att jag smakade en eller två skedar. Men that and only that! Jag vill ju inte försätta kroppen i chock. Jag bantar gradvis.

Nä, nu fika till supersnickarna! 




Kommentarer
Postat av: ulli

Ha ha blev två bitar choklad här med...och i kväll ska granntjejerna hit på fika...men man kan ju äta en muffins istället för två kanske... och när förkylningen släpper är det nog dags att ta tag i träningen...

2010-08-10 @ 10:25:49
Postat av: pian

Åh fy fään, lider verkligen med dig..varje gång vi gör ngt här hemma och det ska spacklas och slipas..fasen damm överallt, och det tar ju aldrig slut.,.eller jo till sist tar det ju slut och då är det mödan värt. Ser fram emot att komma och se den fina övervåningen !

Pyss!!!

2010-08-10 @ 10:34:49
Postat av: Cissi

Kissa i motvind, stirra in i pistolmynningen! Bar jobbat vännen! Du är praktiskt taget ett heligt helgon. Tips: kycklinggryta med ris.

2010-08-10 @ 12:21:32
Postat av: Karro

Hi hi du är såå rolig!! Jag lider med dej att bo i byggdamm... Men efter regn kommer sol!!;-) Så den som väntar på något gott...

Kram K

2010-08-10 @ 23:12:31
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com
Postat av: Anonym

Men börja om då på dag ett med mat menar jag.... Själv får vi leva på samma mat om och om igen... Herre jösses! Och dammet... Det kommer snart att vara ett minne blott när ni bor så lyxigt och flott.... Gräsligt rim jag vet.

Kramen!

2010-08-11 @ 16:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0