Ahmäh, nu får jag fan ge mej!!!

Dagen har bjudit på underbart väder. Men jag skulle tydligen baka. Med en bebis som inte ville sova och heller inte vara ensam på golvet. Det var stressigt. Och degen hamnade everywhere. Det såg inte ut som hemma hos Leila när hon bakar. För hon gör det utan att kladda. Fräsch och otäck som hon är.



Jag var, samtidigt som baket pågick, tvungen att dela ut påskgodis till söta små påskkärringar/gubbar mellan varven. Vi fick gulliga kort målade av fina ungar.



I köket ballade det ur ganska så snabbt. För där låg en arg bebis som sedan länge tröttnat på sin högpresterande "bullmamma".



Jag försökte desperat amma honom till sömns. Gick sådär. Återigen plingade det på dörren. Och när jag öppnade såg jag ut så här:



Stressad och ganska så speedad. Inte lika fräsch som Leila alltså. Jag sa ju det, degen var ÖVERALLT! Konstigt att ungarna inte flydde av skräck.



Men baket resulterade i farligt goda bullar. Mest nöjd är jag med bullen längst upp till höger. Lyckades till och med slänga ihop (läs: slaviskt följa receptet) Leilas blueberry cheesecake:



Sen kan man ju undra varför i hela friden jag skulle "slänga ihop" den just ikväll med tanke på att klockan var middagsdags och äldsta sonen hungrig. Så det blev matlåda från frysen till Lennon. Jag och maken bestämde att äta när ungarna somnat. För att lugnt kunna njuta av fläskfilé och hasselbackspotatis.



Men ovanstående bebis höll sej vaken. Så middagen åt vi tillsammans med en klarvaken och skrattande Vince. Klockan är nu 21.30 and he is still going strong. 


Kommentarer
Postat av: ulli

Underbara bilder, åh vad jag skrattar! Särskilt efter

allt för många glas underbart vin som grannen kom över med som tack för lån av snöskovel.



En tröst i eländet...vet från säkra källor att Leila är en bitch mot kamerteamet när det inte filmas, kan alltid kännas bra att tänka på när degen hänger i klasar, ungar skriker o man undrar hur hon kan se jäkla "käck" ut hela tiden.



KRAMIS

2010-04-03 @ 21:52:54
Postat av: Maria

Härliga bilder. Om det är till någon tröst så är det hundra gånger stökigare hos oss just nu. Idag i det fina vårvädret har jag jobbat mig igenom ett berg av disk. Maria

2010-04-03 @ 21:59:29
Postat av: Maria (Atlas matte)

Hysteriskt roligt!!! Jag blir alldeles svettig av att läsa...Haha... Men jag kan tro att både bullarna och blåbärs-kakan blev god och att de små utklädda påsk-barnen tyckte att du var ganska kul.



KramKram

2010-04-07 @ 15:24:25
Postat av: Annica

Fucking jä-la blueberry cheescake menar du väl??? Är djuuupt imponerad -jag har varken skrikande barn eller påskkärringar men när jag försöker leka bullmamma ser det och jag ändå ut som du som har en miljon distraktioner att tänka på... Köpe-bullar från frysdisken kan jag klara....

2010-04-09 @ 15:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0