Musik i mitt huvud.

Sometimes it feels like I´m crazy!

"Dinkeli dunkeli doja, så heter en grön papegoja..."

"Hästen heter Plopp och rider i galopp..."

"Nyss så träffa´ jag en krokodil som körde runt i en bil..."

Okej, man fattar ju hur det blir. Jag har en tvååring och såklart sjunger vi massor med sånger som sätter sej fast mer än någon annan musik någonsin gjort.

Men sen kommer jag på mej själv.

"When I was just a young boy...I shot a man in Reno...I´m stuck in Folsom prison..."

Lite senare efter att maken plingat på gitarren.

"How does it feel to be on your own. Like a rolling stone..."

Ännu lite senare.

"Jag är en lite undulat som får så dåligt med mat..."

"Bom, bom, bom slå på stora trumman..."

Alltså hur är det möjligt! Jag som redan mår illa! Försöker ständigt nynna på vad som låter bra!!!

Jag försöker;

"I´m a cowboy, on a steelhorse  I ride. I´m wanted dead or alive..."

"Gina works the diner all day...Take my hand and we´ll make it I swear...livin´on a prayer."

But nooooooo. Istället:

"Somewhere on a desert highway, she rides a Harley Davidson."

Neil Young. Come on!!! Inte jag! How did it come to this? Barnsånger och skrål?!

Jag vill ha riktig musik! Inte Bob Dylanbräk eller Johnny Cash-samma-ackord-i samma-ton-hela-tiden musik! Heller inte bedrövliga barnlåtar som är så äckligt käcka att man inte kan låta bli att lära sej varenda en på tre sekunder.

Tillägger så att jag fattar att en ganska stor del av er som läser skakar på huvudet och tycker synd om min make. För ingen av mina musikaliska vänner står på min sida i denna fråga. De brukar ofta lägga huvudet på sne och le. Inte säga något. Bara tyst ge sitt utlåtande om min tonårshang up-musik.

But I don´t care! Jag bryr mej inte om att "Bobban", "Neilan", "Cashan" och gänget är mer sofistikerade i sin musikstil. Ge mej Bed of Roses och Livin´on a prayer så att jag överlever magen och illamåendet!

Är det verkligen för mycket begärt?!

Nu länkar jag till min terapi-sida så att ni fattar vad jag menar!
http://www.youtube.com/watch?v=ZMRPfCRV2xI





Kommentarer
Postat av: Cissi

Oh, I can't wait to have you over... :- Lustiga hattar liksom.

2009-09-04 @ 11:11:38
Postat av: PIA

hahhaah hohoo hihii jag dööör..av skratt..känner verkligen igen mig..barnsångerna fastnar som värsta snabbtorkade limmet och de andra (fast du har ju hyfsat bra musik i huvudet). Tror du jag har det..neeeeej..hos mig kommer gammal skit tillbaka..som typ Lili och Sussi, oh mama can´t you tell..(som jag för övrigt ALDRIG har gillat) eller annan skit..

Men roligt var det att läsa ditt inlägg..ha en underbar helg fina kix! Love

2009-09-04 @ 14:29:32
Postat av: Malin

Jag är förkyyyyld. Tänkte du ville veta det:). Jag tog över från dig. Värmer vatten på spisen så jag ska få bada! 1800-tal. Suck. Kanske lite godis kan pigga upp? Jag går å köper godis. Tur jag har köpt nya jeans så jag får plats. Äntligen!! PUSS

2009-09-06 @ 19:22:36
Postat av: Anna

Inget huvud på sned här inte...

We Weren’t born to follow

Come on and get up off your knees

When life is a bitter pill to swallow

You gotta hold on to what you believe

Believe that the sun will shine tomorrow

And that’s a saints and sinners pleas

We weren’t born to follow

You gotta stand up for what you believe

Let me hear you say

Yeah, Yeah, Yeah...

2009-09-22 @ 15:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0