Bubblande skratt!

Skratta mer! Jag måste skratta mer! För det är så himla härligt! Det är så underbart när det bubblar i magen och man bara inte kan hålla emot.

Jag var känd för det. Ja, det där bubblande skrattet som jag brast ut i (oftast under mindre lämpliga tillfällen). På gymnasiet var det visserligen inte så uppskattat av lärare och inte heller under min tolkutbildning. Men klasskompisar och vänner used to say they loved it! Och jag gjorde det också. Hur pinsamt det än var att lämna klassrummet (oftast tack vare Cissi eller Malin!!!) för att inte störa så var det ändå underbart att få skratta så där genuint och okontrollerat! En ex-pojkvän brukade säga att jag förmodligen skulle leva ett väldigt långt liv med tanke på vad ett gott skratt sägs göra med oss. Hans standarduttryck var: "Jaha, så var hon igång igen då..."

Men jag har upptäckt att mina goda skratt inte kommer lika ofta längre. Jag saknar dem! Vill ha tillbaka dem! Behöver dem mer nu än någonsin!

Och idag skedde det! Skrattade så att tårarna rann och kunde inte sluta. Helt underbart ljuvligt! Störande för kollegor, ja! Men FANTASTISKT!

Så nu delar jag med mej av orsaken. Håll tillgodo!



Kommentarer
Postat av: Johan

Hallå tjejen! Ja, visst är den underbar! Här är en till som saknar ditt skratt!! Ni måste komma förbi & hälsa på oss när ni är hemma nästa gång så får Lennon busa med tjejerna-they would love it! Ha det bäst! Kramar/Johan & tjejerna i Fôss

2009-10-28 @ 15:19:49
Postat av: Malin

Ja det är helt underbart att skratta sånt där "ont i magen-tårarna sprutar skratt" som vi pratade om sist du var här. Jag vet, tyvärr händer det alltför sällan men kroppen kommer ihåg hur det var och jag njuter verkligen när jag skrattar så. Du är bäst och det var ett jättekul klipp. Tack för det. PUSS

2009-10-28 @ 17:14:54
Postat av: Cissi

Ja fan vad det är underbart och jätteirriterande när du inte kan sluta! Jag saknar det verkligen, á la 'mamma gick upp'. Herregud, det var lite av min livsuppgift att få dig att bryta ihop på lektionstid... ler nostalgiskt och fånigt

2009-10-28 @ 18:39:29
Postat av: Ulli

Ha ha

2009-10-29 @ 16:29:03
Postat av: pia

Ser fram emot att se dig bryta ihop snart;) Jag kan óxå få såna bryt..sist nu hemma på middag hos Zara...fick höra en rolig real-life-story från Åsa W..kan skratta fortfarande när jag tänker på den.

Ska kolla ditt klipp nu! puss på dig!

2009-10-30 @ 16:36:37
Postat av: pia

hahaha,,underbar! tack för den

2009-10-30 @ 16:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0