Två barn räcker utmärkt!

"Hon har burit mina barn och fött dem till världen. För det älskar jag henne mer än någonsin."
Janne 35 år. Gift med Karin.

"Jag var så stolt över henne under förlossningen! Starkare kvinna finns inte!"
Mikael 32 år. Gift med Sofia.

"Hon var så modig! Trots komplikationer klagade hon aldrig. Nu har vi, tack vare henne, tre vackra barn."
Klas 37 år. Gift med Anna.

Fina citat av män som är lyckliga makar samt fäder.

"Jag orkar inte med en till graviditet! När denna är över klipper jag av funktionen!"
Johan 32. Gift med Kicki.

Ett inte så fint citat av min (kanske ändock lycklige???!!!) make. But I don´t blame him! För jag orkar heller inte med detta igen.

Kvinnor som vackra skrider omkring med fina magar är hjältar i mina ögon! Kvinnor som aldrig klagar. Som är starka. Moderliga. Och snälla mot sina män! Trots tillståndet. De är kvinnor som förtjänar allt gott i livet! För mej är de lika häftiga och coola som ensamstående föräldrar!!! De borde ha höga positioner i samhället och ta de viktigaste besluten. För dem kan ingenting vara för svårt eller tufft. Dessa kvinnor skulle leda Sverige!

Jag är fullt medveten om att jag överdriver. Men just nu känns 8 veckor som en evighet. Hur jag och Johan ska ro detta iland överstiger mitt förnuft?! Jag är så usel på att vara gravid att man borde kolla upp om jag verkligen är kvinna!

Jag hoppas vid Gud (kanske snarare Lucifer för min del) att bebisen ändå mår bra därinne! Att åtminstone min kropp lyckats skapa ett mysigt och tryggt hem för den lille att utvecklas i under nio månader!

Och om Johan lämnar mej ska jag med tårfyllda ögon beskåda denna hemska bild och förlåta samt förstå hans beslut! För det finns ju gränser för hur man får se ut!!!

 

But in my defense; Jag har ej råd att köpa mamma-regnbyxor!


Kommentarer
Postat av: pia

haha tack underbara underbara Kix för din blogg. du får mig att skratta och gråta igenkännande nästan varje gång. Love U!!!

Du har så rätt, dessa fantastiska kvinnor. Men du, du är fantastisk oxå! Och det vet nog Johan skulle jag tro!

Och by the way, varför skulle du köpa mammaregnbyxor när du redan har dessa underbara:)

puss på dig och vet du..kommer sakna dig OTROLIGT mycket när jag slutar! Vi får se till att ses ändå!!!

puss puss pia

2009-11-15 @ 08:59:19
Postat av: Ulli

Detta var nog det mest bedrövliga foto jag någonsin sett på dig...ja och då har jag inte glömt bort fotot på dig, mig och Cissi på Stebacken :-)

2009-11-15 @ 12:30:25
Postat av: Malin

Oh my God!! Du får mig att skratta, men det är BRA för att du ser så söt ut! I love u och tänker särskilt på er nu. Håll ut i det jobbiga.

2009-11-16 @ 02:15:48
Postat av: June

I will carry & nurse your next few children for you (and be your Au Pair for you).

puss puss my sweet :o)

xxoo

2009-11-16 @ 02:19:32
Postat av: annica

Ojdå... kära nån! Fast jag säger bara umeå-kalsingarna... Har bildbevis ifall du nu misstror din skönhet! -Kommer det en ungskrutt som är hälften så go som skitungen ni har, då måste det vara värt allt elände... (säger hon som kommer över och leker, pussar och lämnar tillbaka till föräldrarna när det blir gnäll!Tant med rätt att skämma bort!:-D) Kramar!

2009-11-16 @ 08:43:18
Postat av: Cissi

I wonder if she knows how to deliver a baby that's half human/half PURE EVIL. Du kan inte rimligen vara värre gravidmonster än vad jag var. Erik berättade i efterhand att var beredd att dra, men härdade ut. Känns ju så där faktiskt. Tur att han stannade och tur att du är FANTASTISK!

2009-11-21 @ 10:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0