Sminkad hundförare.

Nämen, alltså jag är ju skitsnygg! Asläcker i mina urtvättade tröjor och omoderna jeans. Speciellt snygg är jag när jag använt mitt nya smink.

Sotsminkning runt ögon är så satans läckert, tycker jag. Det ser så coolt och rockigt ut. 

På alla andra!

Fy, i helvete som jag ser ut efter att gått lös på min nyinköpta ögonskugga. Färg: svart (Lyckonummer: 13. Cissi fattar iaf denna roliga kommentar).

Jag verkar vara helt talanglös vad gäller allt som har med make up att göra. Kajalpenna torde väl inte vara så svårt att använda. Skulle man kunna tro! But here I am looking like a kladdig tonåring. När jag äntligen lyckats applicera foundation så att jag åtminstone inte ser ut som en spacklad Boca-brud, har jag fått ytterligare en utmaning i skönhetsträsket. Men varför egentligen?! Till vilken nytta?! Förr räckte lite mascara alldeles utmärkt. Why all this vanity?!

Jag blir vansinnigt irriterad på mej själv!

Igår pratade jag med en brukshundsklubbsmänniska. Jo, det ÄR faktiskt en benämning på en viss persontyp! VVSP (Very Very Special Person) (inte alla, men många). 
Jag vill träna räddning med Geisha. Detta kräver massor av både förare och hund. Massor av tid, energi, lust, kondition, hängivenhet och en massa, massa annat. Jag vet det och jag fattar det! Men denna kvinna sa nog ordet livstil i varje mening. Och förstår jag verkligen vad jag frågar om? Och har jag verkligen intresse för hundar? Och....blablablablablabla...ARMEN! Gud, som hon tjatade om denna livstil och detta speciella intresse. Och jo, jag vet att många skaffar hund utan att inse allt arbete bakom, but give  me a break!!! Måste man vara otrevlig mot alla hundägare för det? När jag lade på hade jag lyckats övertyga henne om att det iallafall vore okej för mej att komma och titta under ett träningspass. Misstänker att det blir en typ av audition i om jag verkligen ser ut och klär mej som en sann hundförare.

Usch, jag är redan nervös! Planerar att springa på första bästa fritidsbutik och inhandla fjällriktiga proffskläder because first impression last!

För detta är jag också irriterad på mej själv!

Så veckans ord är uppenbarligen, självirritation! Roligt för mej!





Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, jag tror du har hittat urtypen, ja, sånna stöter man på. Hon var väll kanske inte den bästa represen(tanten) heller för att rekrytera in NYA medlemmar i organisationen och framför allt ÖKA intresset för sporten =) Jag säger kör på! Undra vilken livsstil hon är ute efter att du ska ha?? Räcker det inte att du har hund eller måste du ändra din folkbokföring till hundkojan? ;)

2009-03-31 @ 14:19:19
Postat av: pia

haha nu fattar jag precis...både vad träna räddning är och "typen" haha...

Var dig själv bara! pusss

2009-03-31 @ 14:28:16
Postat av: Unn

Jag tycker att du ska gå dit i högklackat och urringat och sotsvarta ögon, för att bryta hellyhansen-träsket och hotta upp sporten lite! Kram

2009-03-31 @ 16:34:24
Postat av: Malin

Haha...vilken rolig kommentar fån Anna:).Jominsann,alla vill pinka in sina revir, så oxå hundtanten.

2009-03-31 @ 16:42:45
Postat av: Pia

Ja såna har man ju stött på.. såna som anser en viss ras vara förmer än andra raser.. alltså en sorts klassfråga för hundar..

Gå precis som du är och skit i tanten!!

2009-04-01 @ 10:09:31
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0