Lyckliga böcker!

Jag beställde en bok. En bok som hamnade i brevlådan och som min make skakade på huvudet åt. Den heter: Konsten att hålla ihop. Den är skriven av Malou Von Sivers och någon psykolog-snubbe. (Vet ej om J skakade på huvudet åt titeln eller att den var skriven av en medelålders dam som han verkligen inte gillar?)

Jag kan väl tillstå att det är en aning pretentiöst med tanke på att vi bara varit gifta i cirka tio minuter. Men jag kan bara inte låta bli att läsa sånt där. Jag älskar böcker om lyckligare liv. Bli-lycklig-och-rik-på-fem-sekunder-titlar är min refräng! Jag fullkomlig slukar sådana böcker. Läser, begrundar och praktiserar innehållet. I ungefär en halv dag. Sedan är jag återigen tillbaka i gamla mönster.

Men jag vet! Att endera dagen, så lyckas jag! Då har jag knäckt koden och blivit LYCKLIG varje sekund i livet. Då vet jag hur jag ska uppskatta och vara tacksam över allt jag har. Då kan jag konsten att INTE älta dåliga beslut eller mindre bra saker i livet.

Nowadays är jag riktigt, riktigt usel på ovanstående bedrift. Jag går här och stör mej på att vi har bundna lån när räntan äntligen är låg, jag irriterar mej på tät trafik och fulla parkeringsplatser, jag är bedrövad över sonen som alltid tycks ha feber (överdrift) och jag sneglar avundssjukt på grannen som börjat inreda övervåningen.

Vad är det för fasoner?! Vem fan blir lycklig och tacksam över dessa tankar? Anyone?!

Nä, tänkte väl det!

Så nu, satan i mej, är det skärpning som gäller för Frun! Nu ska jag le åt världen och kramas i trafiken!

För att komma rätt i startbanan har jag börjat mitt lyckliga liv med att köpa chokladpraliner. För 59 kronor!!! Med curry-smak???!!!

En liten lista över saker att skratta åt:

- När kungaparet, Victoria och Daniel sitter i "förlovningssoffan" och är 1800-talsaktiga och överdrivet högtidliga.

- När en Örebro-tidning fick skäll för att, fruktansvärt nog, ha stavat Kronprinsessans namn fel.

- När en fråga till Kronprinsessan innehåller titeln Kronprinsessa fyrtio ggr, typ: "Anser Kronprinsessan att Kronprinsessan har erhållit det som Kronprinsessan från första början...etc, etc."

- Mina tappra försök att sminka mej med nyinköpt foundation utan att se ut som en spacklad tonåring.

- Min söta unge som härmar precis ALLT och säger NEEEEEJ till precis allt.

- Opera som schlager.

- Schlager som schlager.

- Schlagerfestivalen.

Dagens Tacksamhetstanke:

TACK för att jag äntligen köpt en svart kjol!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Aj lavv ju värri match! För jag har oxå köpt den boken. Har gömt den så inte Erik ska märka att jag anar att han kanske tycker det är tråkigt med hemmamamma som bara är trött jämt:-

2009-03-03 @ 14:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0