Very ointressant!

Gud, som jag ballat ur!  Hamburgare med pommes och korv med bröd. På samma dag! Det var inte ens hemlagad potatismos. Och där sitter min unge och äter samma E250 blandat med lite härliga fel sammansatta fetter. Det är nog nu! Vägde mej hos svärföräldrarna igår och siffran var deprimerande hög. Trots fler och längre promenader med hunden.

Sen det här med mitt fikaintag. Det spårade ur redan efter förlossningen och nu vete fan hur jag ska kunna/vilja/orka sluta med dessa underbart goda stunder. Ta en frukt istället! Nästan skrattretande hur mycket jag ALDRIG skulle "ta en frukt istället!" En macka med mycket ost, ja! Men en frukt. En frukt!??????!!!!

Penicillinkuren är uppäten och ansiktet är bättre. Undrar dock om fläckarna någonsin försvinner. Jag ser nästan ut som ett barn efter koppor. Ärrigt och dant. 600 kronors mineralfoundation to the rescue :)

Det är skrämmande vad lite som händer i mitt liv för närvarande. Äta, lämna på dagis, jobba, hämta på dagis, laga mat, äta och sova. I stort sett. Inte så mycket att skriva om och definitivt inget att läsa om.

Så därför känns det aningen krystat att fortsätta på detta inlägg. Känns bättre att återkomma när något betydelsebärande inträffat. Det mest uppseendeväckande denna vecka var våra hastigt omkullkastade torsdagsplaner då vi skulle varit på BVC men fick besöket inställt pga sjuk barnsköterska. Det ni! Snacka om dramatik i vardagen! Som tur var lyckades vi ändå fylla vår torsdag med viktiga sysslor! Phu! (vad hände med USA-Kicki?!)

Ha en skön vecka!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Men betydelsebärande är ett oerhört underhållande ord!

2009-03-23 @ 07:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0