Desperat!

Nä, hur i helvete ska det gå? Hur ska jag kunna vara gravid i 24 veckor till!? Jag orkar i ärlighetens namn inte gråta mer. Och inte spy heller för den delen!

Jag gråter för allt! Men när jag grinar till ungens favoritfilm som jag sett miljoners, miljoners gånger. Då får det fanimej vara nog! NOG! Det får vara nog!

Jag är så arg på mej själv för så mycket! Jag vill ge mej själv en lång utskällning som avslutas med en ond och hård örfil! No, make it a knytnäve förresten! 

Arg!

Och trött!

Och tydligen rädd för allt!

Och känslig!

Men samtidigt så okänslig att jag måste smälla till mej själv igen! Hur kan jag älska min make så mycket som jag gör utan att orka visa det?! Orka! Va!? Orka?! Kärlek handlar väl inte om att orka?! Den finns väl bara där eller?! Eller?!

Gud, jag är så labil att jag snart måste lägga in mej själv på psyket. Om inte annat för min omgivnings skull.

Ena dagen planerar jag storslagna middagsbjudningar och fika för hela området. Känner för att träffas, umgås, mysa och ha trevligt. Så kommer nästa dag, eller förresten, nästa timme, när jag vill flytta ensam ut till en koja i skogen med en kyl full av smörgåsar. Inte träffa en levande själ på flera år (fast hunden måste med eftersom jag är så mörkrädd att jag tror att tjuvar och mördare är mej hack i häl varje natt).

Ja, ni ser ju själv what a wreck I am! Helt körd är jag! Ni kvinnor som varit gravida måste komma till undsättning och det illa kvickt!

Can´t do this anymore. Appearently...

Inte själv iallafall! Och min stackars make vet nog varken ut eller in. Oberäknelig. Kan man väl säga att jag är. Och unreasonable. Och hemskt, hemskt oattraktiv!

Jag tror på fullaste allvar att Johan ställer sej frågan hur barnmorskan överhuvudtaget ska kunna förlösa ett barn som är half human and half pure evil!?

Ge mej något som gör mej så där fint gravid. Så där stålande vacker och "måbraig". Så där mysig och glad. Så där härligt sugen på att boa och göra fint tills bebben kommer.

Och ge mej något som gör att jag slutar tänka på sex 24 timmar om dygnet! För jag orkar inte ge min kropp det. Jag är alldeles för trött och känslig för det!

O my....

Kommentarer
Postat av: Malin

Tjohoo...Det där med att va gravid, jag tror jag skippar det. Du skulle inte göra dig så bra som talesperson för "how to enjoy a pregnancy", om man säger så:). Kanske mer "how to keep sanity during a pregnancy" haha...Håll ut gumman!! Jag råkar veta att du är attraktiv i stort sett alltid, du vet bara inte om det. PUSS

2009-08-01 @ 17:52:12
Postat av: Cissi

OK, då gör vi så här. Jag bakar massor med bröd och dukar upp med alla olika pålägg sen kommer du och äter mackor hos mig den här veckan! Lunch?

2009-08-03 @ 10:08:24
Postat av: Maria

Haha...Ja, jag säger som Malin... Jag tror jag skippar det där med att vara gravid. Jag kan väl få låna Lennon någon gång ibland och så kan han få ha sönder mina sandkakor, hihi...

Och Kicki...du behöver inget som gör dig fint gravid... Det är du redan!!!

Kramis

2009-08-07 @ 17:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0