Sandkakor

Jösses, som jag avskyr att leka! Det är så ofattbart tråkigt! Känner mej ofta som en usel mamma med tanke på min nedvärderande syn på allehanda barnlekar. Jag hatar verkligen att leka! Men gör det ändå såklart. För min fina unges skull.

Men så hände en sak i sandlådan som fick mej att undra om jag verkligen hatar det så mycket.

Jag och Lennon satt som så många gånger tidigare i sandlådan och gjorde sandkakor. Jag hade skapat kanske tio stycken sandkakor i olika former och radat upp dem på kanten av sandlådan. Så plötsligt står min son bredvid mej.

Lennon: "Ojjj! Mååånga kakor!"

Jag: " Ja, har du sett så många kakor mamma har gjort!"

Lennon (förtjust): "Jaaa!!! Lennon tasta bort dom!"

Jag: "Nej, du kan väl inte kasta bort mammas fina kakor."

Lennon: "Jooo! Lennon tasta bort mååånga kakor!"

Jag (med en ton av desperation): " Nä, Lennon! Förstör inte mammas fina kakor!"

Och det är här jag inser att jag faktiskt menar vad jag säger. Jag vill verkligen inte att ungen ska förstöra MINA fina sandkakor. Sandkakor! Dom är för fan gjorda av sand! När blev mitt liv så innehållslöst att jag bryr mej om några satans sandkakor?! Och jag upprepar, SANDkakor!!!

Även om jag förstår det absurda i min inställning till sandkakorna så hör jag mej själv säga:

Jag: "Kom så går vi och kastar sten i vattnet!"

Detta brukar vara ett säkert kort när det kommer till avledning. Men inte ens stenkastning kan få ungen att hålla tassarna borta från mina sandkakor. SANDkakor, alltså!!!

Så jag sitter där och ser på när min son överlyckligt river mina fina rader av just, ja, ni vet...SANDkakor.

Lennon: "Ojjjj! Många kakor Lennon tasta bort! Mamma mera kakor!"

Jag (ledsamt): "Nä, nu vill inte mamma göra fler kakor för Lennon förstör ju bara!"

Då tittar min snart tvåårige, och åldern tåls att upprepa, snart tvåårige son på mej med sina stora bruna ögon.

Lennon: "Lennon tasta sten tatten (vattnet). De bättje (det är bättre)!

Hur usel får man vara som mamma egentligen?!

Kommentarer
Postat av: Annica

Du kan få komma och göra sandkakor i min sandhög på gården... jag lovar att inte tassa bot dom...

2009-07-16 @ 11:45:03
Postat av: Ulli

Ha ha hög igenkänningsfaktor på det där...

2009-07-16 @ 21:17:17
Postat av: Malin

Ja men herregud. Ingen, och jag menar INGEN skall få riva ens sandkakor. Ja, det spelar ingen roll om det så gäller ens son, blodsband är tunnare än sandkakor:).

2009-07-16 @ 21:51:15
Postat av: pian

haha, du är underbar!!! Tack för att du fickmig att skratta denna tråkiga gråa regniga lördagsförmiddag...

Känner verkligen igen mig haha..

Hoppas du mår bättre! puss



2009-07-18 @ 11:43:18
Postat av: Cissi

Ja jag kan bara hålla med, jag tycker oxå det är jättetråkigt när man som mamma försöker och bygger och skapar det allra finaste man kan och sedan kommer en ettåring och sticker en gaffel i ögat på en... :-

2009-07-19 @ 10:02:04
Postat av: Pia

Åh, här har vi en till usel mamma. Jag avskydde att "leka" när barnen var små.. Herregud.. så långtråkigt.. När de blev äldre så gick det lättare, både att pyssla och prata med varandra..

2009-07-23 @ 14:36:21
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0