Snart tillbaka...?

A while ago since my last update.

Beror på massor. Men mest på att jag till sist kände att jag inte längre ville besudla er med mina misspeppfunderingar. Jag mår illa. Jag är trött. Och det där ni vet. Old news liksom.
 
Men nu...

...har jag hittat EN positiv sak med alla mina spyor. (Och jag lovar, detta är min sista kommentar om uppkastningar!)

Min son fick magsjuka mitt i natten och ni vet ju hur man blir. Jaha, då var det kört då! Då kommer jag att ligga framför toalettstolen i ett dygn. Typ. Men inte jag, inte! Nädå minsann. Jag torkade kräk samt duschade son för att sedan lugnt somna om. För hur mycket värre kunde jag må?! Not so much! Istället fortsatte jag med mitt toarännande i godan ro. Förmodligen hade jag också magåkomman men utan vetskap. Bra, va?!

Nu verkar dock liv återvända till min kropp. Törs jag säga att jag mår bättre?! Att jag sitter framför datorn är ett gott tecken! Och att jag har träffat folk under en hel dag utan att bryta ihop! Att jag frivilligt sitter uppe till elva och tittar på film! Att jag ser fram emot att åka till Norge för att umgås med vänner under en HEL helg! Att jag gått spårkurs med hunden! Att jag inte längre måste sova tre jävla timmar varje dag för att sedan sova tolv jävla timmar varje natt!

Låt detta fortsätta! Låt mej få må gott och njuta av livet i magen!

Och så måste jag lova mej att hantera denna graviditet likvärdigt som den jag hade med Lennon! Det är slut med Red Bull-drickandet! Och definitivt dags för att fota magen (4 veckor senare än första fotot med Lennon)! Kan heller inte tänka "Äh, det här får jag nog äta!" varje gång jag är osäker på vad som bör undvikas. Jag ska också börja läsa om varje graviditetsvecka så jag vet vad som händer där inne. Inget mer "Hmmm...? Är det vecka 10 eller 12...?"

Men vi funderar iallafall över en sak!

Namn.

I tidigaste laget kanske men bäst att börja i tid. För när Lennon låg i magen hette han Dylan tills vi i sjunde månaden tröttnade på namnet. Och det var ju tur att vi upptäckte det i tid :)
Om det blir en till liten grabb tänker jag Otis. Johan verkar inte protestera. Visserligen kontrar han med Holger but only in his dreams!
Hetaste namnet till en flicka verkar vara Emmylou/Emmylo/Emmy-Lo. Annars är Polly och Penny fortfarande starka kandidater.

Vi tar tacksamt emot förslag!

Så med detta otroligt tråkiga samt innehållslösa inlägg, säger jag godnatt och på återseende (och till Malin - Pa atterseende!)!


Kommentarer
Postat av: Ulli

Underbart att höra att livet återvänder och så glad jag blir när det kommit en liten update i din blogg :-)

Alltid lika kul att läsa oavsett ämne!



Kram kram

2009-07-04 @ 22:12:30
Postat av: pia

Härligt se att livet är på väg tillbaka, klart du ska hoppas på det! det måste ju vara så!!!

Fina namn..ska fundera om jag kommer på ngt härligt Kix namn;)

Hoppas du får en fantastisk semester! love pia

2009-07-04 @ 22:48:32
Postat av: Anonym

Söta du, trist att du mått så dåligt:( men skönta att du är på väg tillbaka! Måste bara säga att Otis är hur fint som helst! Flickebarnets namn Emmylou är ju också jättefint, om det blir en liten grabb kan ni ju gardera er med Harris:)hmm bra där om det blev tvillingar med en av varje!!! Hoppas du får fortsätta må bra, är det något ni behöver kan du väl ringa, vi har säkert allt ni behöver o lite där till! Kärlek! Z

2009-07-06 @ 19:04:55
Postat av: Cissi

Charlie. Funkar i alla lägen och i båda riktningarna. Jag tror att det blir en kille till dock. Vet inte hur det skulle funka med en obstinat tjurig tonårstjej i Sjöbovikens innersta kärna. Tillsammans med en galen hund och så. Phoebe omdet blir en tjej och Phoebo om det blir en kille förresten!

2009-07-07 @ 20:05:43
Postat av: Pia

Skönt att du mår bättre nu!! :o)

2009-07-08 @ 23:09:13
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0