Magsjuka i huset.

Spyende barn - så här gör du.

En sådan bok skulle komma väl tillhands nu. Jag vet att det borde sitta i mina gener som mor - kunskapen att ta väl hand om ett magsjukt barn - men jag måste ha fått  fel uppsättning av modersgenerna. Jag står där helt handfallen och undrar hur den optimala hålla-i-ett-spyende-barn positionen ser ut. För jag vet verkligen inte det. Hur jag än gör så håller jag honom om magen eller viker ihop honom så att magen kläms och det känns sannerligen inte optimalt! Stackars liten. Usch, jag känner mej som en usel mamma.

Så nu går jag här på jobbet och tror att jag mår illa och måste spy samt känner kräklukt vart jag än vänder mej. Min make gör samma sak där hemma och ligger förmodligen (läs: förhoppningsvis) på alla fyra och skurar toa, hall samt sovrum. (HE BETTER!!!)

Vi som var bjudna till grannarna på vin och tacos ikväll. Jag känner mej varmt välkommen in i klubben för småbarnsföräldrar som ständigt måste ställa in sina planer p g a av sjukt barn. Det är nästan inte värt det. Att vara mamma alltså. Hihi... det var förstås ett STORT skämt! Det är värt alla inställda planer i världen för att få vara mamma till min kille ;)

Min första arbetsvecka är över. Och för att sum up; den har varit till belåtenhet. Kuuuul att träffa alla kollegor igen och lyyyyyx att få äta lunch utan kladd och mat på hela golvet. Jag ser fram emot fortsättningen :)

Helgen kommer att gå i torka-spyornas tecken. Kanske hinner jag med ett glas rött däremellan. För det var verkligen planen. En arbetsvecka till ända och fredag i soffan med vin och mysmat. Jag vill verkligen inte överge den ide´n.

Så nu packar jag ihop för dagen och inhandlar blåbärssoppa på vägen hem. Sen låter jag maken ta en långpromenad med hunden medans jag tar över skurandet.

Hoppas att ni alla får en skön helg med friska magar som behåller allt innehåll. That´s what I intend to have :)

Dagens tacksamhetstanke:

TACK för att jag är frisk!!!


Kommentarer
Postat av: Ulli

Åh era stackare, läste just i min dagbok att vi var i kräksjuke helvetet för ungefär ett år sen...inte kul! Hoppas ni klarar er och att L frisknar till snabbt.

Själv har jag fått halsfluss o tycker oerhört synd om mig själv o är evigt tacksam när nu dom små liven äntligen sover för kvällen.



Kram kram

2009-01-17 @ 20:11:26
Postat av: Malin

Usch, känner med er. Huvva!! Själv är jag på väg till Bettan snart och ska kolla på nya bebben. Väntar bara på Sofia... Hoppas sjukan är på väg bort. Puss

2009-01-18 @ 15:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0