Then it begins...

Jo... Men alltså, klyscha eller inte. Vad gjorde jag innan hunden och barnet?! Jag minns ärligt talat inte. Tränade, ja lite kanske. Träffade vänner, ja en del. Sov, ja men jag tror att jag ofta var trött ändå. Sen då?! Vad gjorde jag mer? Jobbade 100%, visst. But still!!!

Nu känns dagarna bara fyllda av matlagning, promenader, av -och påklädning samt sovtider (för Lennon! Inte mamman tyvärr...) Aningen enahanda vill jag meddela.

Men nu kör allt igång.

Jag ska börja jobba igen. På riktigt. Har visserligen frilansat en del men nu blir det liksom allvar. Jag har tider att passa varje dag. Varje dag! Kan ni fatta?! Jag ska inte bara få upp mej själv ur sängen utan även en morgontrött ettåring. Undrar om äktenskapet håller året ut ;)

Igår var vi på föräldramöte på Lillemans dagis. Jag tror att maken skämdes över mina frågor. Särskilt när en pedagog (ha! jag använder INTE ordet Fröken för den som hade velat rätta mej!) sa att det kanske kändes jobbigt att ställa frågor i en så stor grupp och att vi kanske skulle mingla runt så var och en kunde ställa de frågor de önskade utan att andra hörde. Då hade jag räckt upp handen och frågat typ 10 ggr redan.

Det ska iallafall bli kul för oss! För mej att börja jobba och för Lennon att gå på dagis!

Detta är saker jag funderar på:

- Hur kommer inskolningen att gå?
- Kommer vardagen att flyta lätt för oss?
- Kommer maken hinna träna så ofta han vill?
- Kommer Geisha gilla nya läget?
- Hur kan vi smärtfritt ha sex när den ena lider av ryggskott?
- Kommer jag att hitta "min" klänning inför bröllopsfesten?
- Varför har jag fortfarande inte klippt håret?

Och;

- Vilken är den satans låten, Anna?!  (har dock inte gett upp än!)

God fortsättning till er!

Dagens tacksamhetstanke:

TACK Maria och Annica för tandtrådsrådet!!! Munnen känns inte äcklig längre :)

Kommentarer
Postat av: Ulli

Ha ha ha ha men vad frågade du om??? Det vill jag veta :-)

2009-01-09 @ 14:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0