Musik till bröllopsfesten.

Jag väljer låtar inför bröllopsfesten och undrar varför jag tänker så mycket på vilka låtar jag vill att hon ska sjunga. Jag behöver egentligen inte tänka ett endaste dugg. Jag vet redan vad jag vill höra. Har alltid vetat det. Men det är ju så pinsamt att vara 32 år och vilja höra det jag vill.

Hon som ska sjunga är min fina vän. Hon sjunger lika fin(t) som hon är. Jag är grön av avund! Vill också beröra med min röst. Men allt jag kan är att (åtminstone i de flesta fall) hålla ton. Och med ton menar jag melodi. Alltså inga stämmor här inte. Men hon kan sjunga stämmor och melodier och jag är så glad att hon ska göra det på vår bröllopsfest.

Först valde jag en låt. Som jag velat ha på mitt bröllop sedan tonåren. Men efter att jag bestämt mej för den har det inte känts bra i magen. Nä, inte rätt alls! Så har jag funderat och funderat. Tonerna i mitt huvud har jag försökt att ignorera. Jag kan bara inte välja den låten! Det går inte! 

Andra låten är makens val. Jag frågade, varför just den? Han svarade att han spelat den ofta under alla resor han gjort med sin gura i bagaget. Det kändes så rätt när han sa det. Och jag gillar låten, trots att den är av och med Bob Dylan.

Min låt. Den är verkligen MIN. Har älskat den så länge och aldrig tröttnat på att lyssna på den. Så även om det känns löjligt att var 32 år och vilja lyssna till den på bröllopsfesten så...väljer jag den ändå! Så det så! Ha!

Så nu har vi valt. Och hoppas att vännen känner att de är okej att sjunga ;) Hon som sjunger så fint!!!

Kommentarer
Postat av: Pia

Inte är jag nyfiken på vilken låt du valt?

Nejdå, inte alls! ;o)

2009-01-04 @ 12:54:08
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Din frände i Bon Jovi-världen

En kvalificerad gissning är väl att det är en bj-låt... Bed of Roses måhända? :-D

2009-01-04 @ 16:35:40
Postat av: Ulli

Ha ha näe inte jag heller inte alls faktiskt... Tur att det inte är så många veckor kvar nu...

2009-01-04 @ 19:57:45
Postat av: Cissi

Jag tror mig kunna gissa, med tanke på att det ju vad jag fattar, lär vara en rätt så uttjänt väldigt spelad radiodänga. Särskilt på 90-talet. You go girl! Puss

2009-01-05 @ 19:08:46
Postat av: Kära vännen

Du har valt rätt låt!! Som sagt, jag var oroligt förvånad att det inte var det första du sa, jag själv har tänkt hela tiden på den:). Hoppas bara jag kan göra den rättvisa...Lovar att jag ska göra mitt bästa:). Ni väljer m hjärtat och det är låtar som passar till ERT bröllop.Jag är hedrad och stolt över att du frågat mig om sången. Puss hjärtat. I love u

2009-01-06 @ 18:12:28
Postat av: Kära vännen

Ps! Du skriver så snälla saker om mig. DS!

2009-01-06 @ 19:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0