Jaha, ja...

Inskolning på dagis är en mamma-lyx! Man åker dit med sitt barn, får en kopp te och ska helst inte följa med och leka med barnet. Ljuvligt, om ni frågar mej! Andra ska roa min son medans jag i lugn och ro sitter ner och dricker mitt te. För att inte tala om när man ska lämna dagiset i några timmar. Jag tänker lååångpromenad, ett lugnt café med go-fika och en tidning att läsa. Jösses, som jag ångrar att jag inte tog båda inskolningsveckorna!
 
Jag drar mej för att åka till Tyskland och inhandla alkohol. Det var meningen att jag och Johan skulle sticka på lördag, köra i ett dygn och komma hem med fullastad bil. Men icket. Johan har ryggskott och kan omöjligt sitta i en bil i ett dygn. Så tänkte jag och brorsan dra nästa helg, men då finns varken barn- eller hundvakt. Så då återstår bara en helg och det är den innan bröllopsfesten. Då är det ju en massa annat som ska fixas. Suck... Kan ingen trolla fram lite sprit?! Eller mycket, kanske.

Annars i livet då... Tja. Dammråttor i hörnen. Smulor på bordet. Handlingslista som fylls på för varje dag som går. Tvätt i hela grovköket. Handfat och toa som behöver skrubbas. Sängkläder som behöver bytas. Blommor som behöver vattnas. Och här sitter jag och bloggar. Dessutom med alkoholinköp on my mind. Borde kanske göra annat...

Men det gör jag inte. Nä! För jag vill verkligen inte.

Har iaf klippt klorna på hunden!

Ni vill jag krypa ner under täcket och mysa (läs: HA SEX!!!). Men först måste frukostmackan till jobbet bredas :) Jag börjar med tuppen imorrn och det känns som mitt i natten. Kan bara konstatera att vardagen really har börjat...

Dagens tacksamhetstanke:

TACK för att Lillemans inskolning går toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0