Nytt år och trött.

Gott nytt år då, allihopa! Det här ska nog bli bra :)

Herrans, vad trött jag är! Lillisen håller oss vakna nattetid. Överdrift! Jag menar, Lillisen har hållt oss vakna ett par timmar i två nätter nu. Men det räcker för att jag ska go nuts! När klockan är en sisådär ett, halv två mitt i natta, då vill jag sova! Jag vill verkligen det! Jag vill INTE ligga och sjunga "Tralle Traktorsson, Tralle Traktorsson. Schjoo faderittan Tralle...." Und so weiter. Jag vill heller inte leka kasta-nappen-så-långt-åt-helvete-det-går leken. Känner inte så värst mycket för att klappa ungen i rumpan tills armen värker heller. Nej! Nej! Nej! Jag vill sooooooova!

Redan igår var jag trött. Lite irriterad också kanske. Mest för att jag skjutit upp efterättslagandet till sista minuten. På den tiden när jag var pigg, bestämde jag mej för att jag på nyår minsann skulle fixa till en New York Blueberry Cheese-jävla cake. Hade sett Leila Lindholm slänga ihop den på teve. När jag sedan blev trött undrade jag hur jag överhuvudtaget kunnat consider att göra en sådan high profile dessert. Kanske hade det varit idé att slänga ihop ngt man gjort många ggr och därmed vara säker på att bjuda på en god efterätt. Men icke, jag icke. Jag slår på stort och tar risker. När jag stod där med kesellan och philadelphian i högsta hugg var det inte så kul att inse att ägget för längesedan borde varit knäckt och vispat. Alltså jag blir så satans förbannad när det ALLTID blir så under mina baksituationer. Jag blir också förbannad på Leila som står där i teve-rutan och ler medans hon enkelt vispar ihop en god vad-det-nu-är-hon-bakar. Åååååååj! Jag vill också vara så där snygg och exotisk i köket! Och jag vill också ha fina skålar med rätt uppmätt mängd av vad det nu kan vara.

Men nyårsaftonen blev heeeelmysig. Trötthet och felvispning till trots.

Caken blev god. Jag var fult sminkad. Sällskapet var mycket trevligt. Min hund skötte sej. Min man likaså. Men min unge tyckte att det var en bra idé att vara vaken mellan klockan 02.00-04.00.

Nya året började så där...

Dagens tacksamhetstanke:

TACK för fina vänner och god mat på nyårsafton!

Kommentarer
Postat av: Ulli

Kasta nappen så långt åt helvete det går leken...den leks flitigt här med, hur kommer dom på allt???

2009-01-04 @ 19:59:20
Postat av: annica

Din New York Blueberry Cheese-jävla cake var värd alla dina svordomar och de 15kg den satt på min bak... Skit så god den var!

2009-01-05 @ 15:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0