Bröllopsfeber!

Åååååååååj!!! Varför måste jag alltid göra allt på så stort allvar? Varför kan jag inte bara slappna av och "haffsa" till något ibland?! Oh no! Inte jag, inte. Nädå, här slås det på stora trumman i alla lägen. No matter what... Arghhhhh!

Jag förbereder inför bröllopsfesten.

Festprogram. Inte så enkelt som man kan tro. Speciellt inte när vi bestämt oss för att skriva något om varje gäst så att alla kan läsa om varandra. Så där sitter jag och maken i soffan och spånar. Inte bara typ: "Johans syster som gillar djur." Eller: "Kickis kompis och resesällskap." Nä, nä! Här ska det vara underfundigt och roligt och special. Kul, javisst. Men helvete så drygt att knåpa ihop. Sen blir vi oense och försöker bräcka varandra i rolighet/fyndighet.

Hur ska programmen se ut?! Hur ska jag förklara för min far hur han går tillväga för att maila över bilder jag behöver, utan att skrika fula saker till honom? För det vore hemskt, hemskt omoget och hänsynslöst.

Sen undrar jag också vad som ska stå i programmen. Johan totalvägrar gemene mans bröllopsprogram. Inga vanliga allsånger här inte och absolut inga vett och etikettgrejer. Då har jag en mycket enkel fråga: VAD FAN SKA DET STÅ DÅ?!

Jag bokade tid hos frissan idag. Vi ska ses en vecka innan festen för att bestämma ungefärligen hur håret ska se ut. Då har jag (förhoppningsvis) klänningen redo och hon bad mej även ta med "saker" att ha i håret. Jag tänker genast blommor och pärlor. Tills jag inser att jag absolut inte vill ha det!

Joråsåatte... Förberedelserna går enligt planerna.

Men jag är glad för att min man kommer hem nykter från jobbet! (eller vad säger du C?!)

Nu har jag inte tid med det här längre! Jag lääääär (läses på dalmål) hitta på roliga saker om våra gäster.

Dagens tacksamhetstanke:

TACK för min underbara svärmor som fixar dukningen. Och TACK för min bästa mamma och ljuvligaste moster som "kirrar" (åhhhh, vilket töntigt uttryck! Sorry Sara :) maten.

Kommentarer
Postat av: Ulli

Blir så glad varje gång du skrivit något nytt här, läser alltid med ett leende på läpparna :-)

Kan verkligen se er framför mig....

Synd att vi ej bor närmare varandra för i min eviga önskan om att en dag få mitt drömbröllop så har jag sparat varendaste litet program...finns ju alla möjliga varianter och jag tror ni kommer få ihop något alldeles fantastiskt!!!!



Kramen

2009-01-19 @ 20:44:04
Postat av: Ulli

Kan ju tipsa om hur jag fyndigast en gång blev beskriven...

"Högtflygande dalkulla med saltstänk från Koster"

2009-01-19 @ 20:46:10
Postat av: Cissi

Min skulle kunna vara något kort och lättsamt som tex 'ovanligt intelligent, snabbtänkt, slank och vältränad supermamma och älskarinna, ständigt på jakt efter mer lycka och fler resor i sitt redan sällsynt energiska och musikaliska friluftsliv.' Bara så där from the top of my head alltså.

2009-01-20 @ 19:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0